Kontakt os

Get in touch

We would love to hear from you and discuss your needs. Let us know how to reach you and we will contact you
  • Beskyttet af reCAPTCHA.
    Google Privatlivspolitik og servicevilkår gælder.
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Kontakt os
BLOG

WhatsApp Business API: Er du klar til fremtiden kundekommunikation?

1 oktober 2021
Del:

Med mere end 2 milliarder aktive WhatsApp brugere, spreder kommunikationskanalen sig med stor hastighed i flere lande. WhatsApp er hurtigt ved at blive den foretrukne kanal til kommunikation mellem forbruger og virksomheder. Efterhånden som kanalen vokser, og vi ser flere use cases – stiger krav til kanalen og WhatsApp udvikler på kanalen for at forbedre de samtaler, som virksomheder kan have med deres kunder.

WhatsApp Business API giver dig muligheden for sende proaktive meddelelser til dine kunder

I mange lande er WhatsApps brugerbase så høj, at hvis virksomheder ikke engagerer sig på denne kanal, går de ganske enkelt glip af en enorm andel af deres potentielle kundebase, samt mulighed for at vedligeholde deres eksisterende kunder.

 

Kunder ønsker at interagere med virksomheder på deres valgte kanal.

 

WhatsApp har derfor for nylig udvidet de måder, hvorpå forbrugere kan modtage information fra deres foretrukne virksomhed på flere måder, på tværs af og uanset hvor i kunderejsen de er. Det betyder, at der er flere typer proaktive meddelelser, der kan sendes til forbrugere, der har givet marketingsammentykke.

De nye muligheder i WhatsApp Business API

  • WhatsApp startede med at understøtte rettidige meddelelser, selvom folk har vist interesse i at modtage yderligere oplysninger om WhatsApp. Virksomheder, der har et af de lande, der er anført i indstilling i Business Manager, vil kunne sende ikke-transaktionelle notifikationer som at opdatere kunder, når noget er tilbage på lager. Hvis du allerede har en WhatsApp Business Solution -konto, er der ikke behov for yderligere integrationsarbejde.
  • Der er ingen ændringer i oprettelsesprocessen for beskeder i Business Manager eller via API’en. Virksomheder bør vælge en af de elleve kategorier til skabeloner, når de indsender en ikke-transaktionsskabelon, f.eks. Kategorien “alarmopdatering”.
  • Skabeloner gennemgår stadig en gennemgangsproces for at sikre, at der ikke er overtrædelser af handels- og forretningspolitikkerne, og at formateringen er korrekt.

WhatsApps retningslinjer for proaktive meddelelser:

  • WhatsApp udvider de typer opdateringer, folk kan vælge at modtage, så virksomheder kan sende yderligere oplysninger til folk, der tilmelder sig at modtage dem.
  • Eksempler på brugstilfælde omfatter produktanbefalinger baseret på et nylig køb, relevante tilbud, nyttige informationsadvarsler.
  • WhatsApp vil sikre, at brugerne har en værdifuld oplevelse, når de sender beskeder med virksomheder på WhatsApp. Folk har altid kontrol og kan til enhver tid blokere/rapportere en virksomhed.
  • WhatsApp systematisk tage skridt til at begrænse rækkevidden af lavkvalitetsmeddelelser, herunder takstbegrænsning eller automatisk fjernelse af skabeloner.

 

Forbrugere vil gerne høre fra deres fortrukne virksomheder på flere måder på tværs af deres kunderejsen.

 

Sådan skaber du brugeroplevelse i højeste kvalitet:

  • Forventet: Modtagere burde allerede have valgt at modtage oplysninger fra virksomheder.
  • Relevant: Personalisering af kommunikation er nøglen. Hver meddelelse skal være relevant og tilpasset modtageren. Dette kan være baseret på nylige køb eller engagement med dit virksomhed. Den skal være kortfattet og kun indeholde nødvendige oplysninger og næste trin.
  • Rettidig: Modtagere bør kun modtage meddelelser, når de er relevante.

For at opsummere ændringerne har WhatsApp udviklet kunderejsen for at give virksomheder mulighed for at føre værdifulde samtaler gennem kanalen. Det er vigtigt at bemærke, at selvom proaktive meddelelser giver dig mulighed for at interagere med dit publikum med relevant og rettidig indhold, skal disse meddelelser forventes af modtagerne. Det betyder, at virksomheder skal have sammentykke/tilmeldingen, før de sender proaktive meddelelser til forbrugerne.

WhatsApp Business API use cases

  • Proaktiv rækkevidde og påmindelser om fornyelser, opgraderinger og relevante tilbud og kampagner
  • Produktanbefalinger baseret på nylige indkøb
  • Produktopdateringer, påmindelser om tabt kurv
  • Advarsler, notifikationer og meddelelser baseret på kundens præferencer

WhatsApp opt-in krav og regler:

  • Virksomheder skal klart angive, at en person vælger at modtage beskeder fra virksomheden via WhatsApp
  • Virksomheder skal tydeligt angive virksomhedens navn, som en person vælger at modtage beskeder fra
  • Virksomheder skal overholde gældende lovgivning

 

Best practices for at skabe en opt-in-oplevelse af høj kvalitet

Brugere bør forvente de beskeder, de modtager. Indstil denne forventning ved at:

  • At få en opt-in, der omfatter de forskellige kategorier af meddelelser, du vil sende (f.eks. Ordreopdateringer, relevante tilbud, produktanbefalinger osv.)
  • Opnåelse af separat tilmelding/sammentykke efter en bestemt meddelelseskategori
  • Giv klare instruktioner for, hvordan folk kan fravælge at modtage bestemte kategorier af meddelelser og respektere disse anmodninger
  • Sørg for, at opt-in og opt-out-strømme er klare og intuitive for brugerne
  • Undgå at sende beskeder til kunder for ofte
  • Kommuniker klart værdien af at modtage disse vigtige opdateringer på WhatsApp

Disse nye typer opdateringer er tilgænglig i følgende lande: Indonesien, Mexico, Singapore, Malaysia, Sydafrika, De Forenede Arabiske Emirater, Rusland, Saudi -Arabien, Israel, Storbritannien, Holland, Spanien, Italien, Tyskland, Nigeria, Egypten, Brasilien, Colombia, Jamaica og USA.

 

Interesseret i at komme i gang med WhatsApp Business API? For at diskutere WhatsApp Business-løsninger og hvordan denne kanal let kan integreres i din kommunikationsstrategi, skal du kontakte os her.


Mere inspiration

Andre sites