Kontakt os

Get in touch

We would love to hear from you and discuss your needs. Let us know how to reach you and we will contact you
  • Beskyttet af reCAPTCHA.
    Google Privatlivspolitik og servicevilkår gælder.
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Kontakt os
BLOG

Vil du igang med at sende SMS’er fra din virksomhed? Sådan kommer du igang!

3 august 2021
Del:

Har du tænkt på at implementere SMS i din virksomheds markedsføring og kommunikation med kunder, men det er ikke sikkert på, hvordan du skal kommer igang? SMS er en af de mest populære kommunikationskanalene i verden og har en åbningsrate på 98% og 95% af alle SMS er læst indenfor 3 minutter efter modtagelse (ved BULK omkring 69,10%), hvilket betyder, at kanalerne er ekstra effektive til kritik og vigtig information, der skal udføres hurtigt.

 

Identificer formålet med hver besked

Hvorfor vil du sende beskeden? Er det for at markedsføre en ny kampagne, advisering om en levering, en kunde, som skal have en reminder om en ubetalt faktura eller sende vigtig information? Ved SMS-afsendelse er det ekstra vigtigt at være tydelig og kortfattet. Send en test til dig selv eller en kollega, sørg for at budskabet er forståeligt før du laver udsendelsen.

Tænk på ordlyden

Selv om beskeder ofte er korte på SMS, er det vigtigt at ordlyden din stemmer sammen med din virksomheds tone og at målgruppen forstår budskabet.

Splittest

Hvis du vil se, hvordan en kampagne fungerer bedst afhængigt af ordlyden, udtryk, tilbud mm., kan du dele modtagerlisten og undersøge hvilken version, der giver de bedste resultater. Hvilken udsendelse generere flest klik? Brug splittest for altid at være bedst for dine kunder og deres behov.

Segmentering

Forsikre dig altid, at du har en opdateret modtagerliste, at du ved hvem virksomheden skal sende SMS’en til. Det er vigtigt, at den korrekte målgruppe modtager de rigtige oplysninger, tilbud eller påmindelser. Fordelen ved segmentering af kontakter i forhold til virksomheds SMS’er er, at du kan være mere personlig og nå ud med relevant information og budskaber, der skaber den ønskede værdi og derfor konvertere bedre.

Tænk på tiden

Fordelen ved SMS er hovedsagelig at den når modtager hurtigt og dine budskaber har en høj afkodningsfrekvens, og det er derfor det er ekstra vigtigt at du vælger timing for afsendelserne. Brug segmentering til at blive bekendt med dine kunder.

Vi har en lang række løsninger, der hjælper virksomheder med at kommunikere med ansatte eller kunder. Hos LINK Mobility er alle kommunikationsopgaver mulige! Kontakt os for, at udforske mulighederne sammen med os.

LINK Mobility er på Børsen i Oslo, vil du vide mere om vores investor relationer?


Mere inspiration

Andre sites