SMS permission: Sådan forebygger du afmeldinger - LINK Mobility Denmark
Kontakt os

Get in touch

We would love to hear from you and discuss your needs. Let us know how to reach you and we will contact you
  • Beskyttet af reCAPTCHA.
    Google Privatlivspolitik og servicevilkår gælder.
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Kontakt os
BLOG

SMS permission: Sådan forebygger du afmeldinger

23 marts 2022
Del:

SMS permission er vejen til direkte kommunikation med dine kunder og brugere. En SMS permission skal vedligeholdes og værnes om. Har du problemer med at beholde dine SMS permissions og ser du mange afmeldinger? Der vil altid være personer, der vælger at afmelde dine udsendelser. Oplever du et stiger antallet af afmeldinger i en periode, kan det være godt at tjekke og undersøge, hvad der kan gøres bedre. Vi har samlet 7 tips, der kan hjælpe dig med at optimere dine forsendelser og nå ud til flere mennesker. Nedenfor vil vi gennemgå de mest almindelige årsager til, at abonnenter vælger at afmelde, og hvad du kan gøre for at forbedre dine sms-beskeder.

1. Vær transparent omkring, hvor ofte og hvad der kommunikeres

Det første tip er at gennemgå kommunikationen og informationen omkring registreringsprocessen. Informerer du om hvad og hvor ofte dine permissions kan forvente kommunikation fra dig? Vær transparent omkring, hvad det vil sige at have afgivet SMS permission til dig, hvilke fordele der er? Tilpas dine budskaber til dine modtagere, så dine modtageres forventninger matcher det, du rent faktisk leverer.

For at gøre det nemmere for din virksomhed at tilpasse sig dine abonnenters behov og ønsker, kan du lade dine SMS permissons bestemme, hvor ofte de er villige til at modtage SMS og måske om hvad. Sørg for, at du har alle de nødvendige oplysninger tilgængelige på de steder, hvor de kan tilmelde sig. Hvis dine SMS permissions er godt informeret om, hvad de kan forvente, vil du kunne undgå unødvendige gener og kan fasthold SMS permission.

 

2. Vær konsekvent i frekvensen af ​​dine beskeder

En almindelig årsag til afmeldinger kan være, at du ikke er konsekvent i hyppigheden af ​​dine forsendelser. Det kan for eksempel være, at du sender meget i løbet af en periode, og så sender du meget sjældent i løbet af en periode. Hvis du ikke holder en stabil frekvens, kan modtagerne opfatte dig som irrelevant, eller de vil ikke engang huske, hvorfor de har tilmeldt sig. Sørg derfor for at have et jævnt kommunikationsflow, hvor du fastholder dialogen på en naturlig måde. Forhold dig gerne til bestemte dage og tidspunkter, hvor forsendelser falder naturligt. Husk at følge de retningslinjer, du informerede om ved afgivelse af SMS permission.

Analysere dine afsendelser ud fra ​​åbning- og klikrate for at afklare, hvilke dage og tidspunkter der fungerer bedst hos dine modtagere. Får du et blandet resultat, kan du segmentere din kundedatabase og tilpasse afsendelserne ud fra dine modtageres præferencer. Tjek andre relevante data, der kan hjælpe dig med at identificere, hvad der udløser afmelding, og foretage rettelser i overensstemmelse hermed.

 

3. Segmentér og personliggør dine beskeder

Relevant og værdiskabende information er nøglen til en glad SMS permission. Segmentere og tilpasse din kommunikation efter den kundedata ud har. Da dine modtagere tager et aktivt valg om at acceptere SMS-kommunikation fra dig, er det meget vigtigt, at du tilpasser dine forsendelser efter modtagernes unikke behov, adfærd og præferencer. SMS permissions forventer, at det, der kommunikeres, har værdi for dem!

Sender du tilfældigt, er der stor risiko for, at dine modtagere afmelder sig, da de ikke finder udsendelserne relevante. Analyser dine modtageres adfærd og interaktioner med dig og skræddersy forsendelserne til de absolut bedste resultater. Det vil bidrage til en øget åbningsrate, klikrate og konverteringsrate.

 

4. Eksklusive tilbud for SMS permission

Vær tydelig på, at der er værdi i at afgive SMS permission ved eksempelvis at tilbyde eksklusive kampagner og fordele, eller give dem mulighed for at få eksklusiv adgang til produkter eller udsalg på forhånd. Skift gerne dine udsendelser med relationsskabende SMS såsom konkurrencer, kundeundersøgelser og andre aktiviteter, der kan bidrage til et højt kundeengagement.

 

5. Differentier SMS permission kampagner fra andre kanaler

Du har sikkert flere forskellige typer af permissions og følgere på sociale medier. Sørg for at kommunikere forskellige nyheder, tilbud og aktiviteter på de forskellige kanaler. På den måde skaber du også et incitament for, at forbrugerne gerne vil af give permission og interagere med dig på flere kanaler. Får du dine kunder til at følge med på flere kanaler, kan du også sikre dig, at du ikke mister dem helt, hvis de vælger at stoppe med at abonnere på én kanal.

 

6. Vær kort og præcis i dine beskeder

Styrken ved SMS ligger i høj grad i, at den er kort og let tilgængelig. Det kræver ikke mange sekunder eller kræfter at opfatte beskeden. Af den grund er det også vigtigt, at du holder dine SMS-beskeder korte med tydelige budskaber. Fang dine SMS modtageres interesse med kraftfulde, korte og klare budskaber og brug URL’er, når beskeden kræver meget plads.

 

7. Bekræft afmelding af SMS permission og feedback

Et sidste tip! Hvis en SMS permission vælger at afmelde fremtidige SMS-beskeder, kan du i forbindelse med bekræftelse af opsigelsen takke for at være loyaliteten og bede om feedback. Spørg, hvorfor de valgte at afmelde, og få indsigt i, hvad du kan gøre bedre i fremtiden.

 

Har du spørgsmål eller vil du vide mere om, hvordan vi kan hjælpe dig? Kontakt os eller book videomøde!

LINK Mobility er Europas førende leverandør inden for mobilkommunikation med speciale i Messaging, Marketing Automation, SMS Gateway, digitale tjenester og intelligent brug af data. LINK er noteret på Oslo Børs, se vores Investor Relations her.


Mere inspiration

Andre sites