SMS Marketing: Øg trafikken til dit website

Øg trafikken til dit website med SMS Marketing
author
Theodor Nørgaard2022-04-12

SMS Marketing kan være vejen til mere trafik til dit website. Har du brug for nye ideer til, hvordan du kan øge trafikken til dit website? Der er mange andre måder end, at bruge Google Ads og kampagner på sociale medier. SMS Marketing er en uovertruffen kanal, når det kommer til at skabe engagement, samt øge trafik og konverteringsrate. Med tydelig opfordring til handling (CTA), kreative kampagner og interessant indhold kan du fange forbrugernes opmærksomhed og øge trafikken til dit website.

Boost trafikken til dit website med SMS Marketing

For jer, der endnu ikke er begyndt med SMS Marketing, er første skridt at indsamle telefonnumre til jeres kundedatabase. Der er flere måder at gøre dette på, den vigtigste er at du altid beder om modtagernes samtykke på forhånd. Indsamling af samtykke er ikke kun et løfte, men det hjælper også med at gøre dine kampagner mere omkostningseffektive. Modtagere træffer et aktivt valg om, at tage imod SMS Marketing fra dig, betyder det, at de er interesserede i din virksomhed og det, du har at tilbyde. I sidste ende give det et bedre resultat end de fleste andre markedsføringsaktiviteter.

Indsamling af kontaktoplysninger og samtykke kan ske på flere forskellige måder. Du kan blandt andet bruge formularer på din hjemmeside, eller bede om samtykke, når kunden foretager et køb via eCommerce eller melder sig ind i din kundeklub. Hvis du vil have flere tips til, hvordan du indsamler samtykke, læs mere her.

Hvordan skal du kommunikere i din SMS Marketing?

Med SMS får du et højt engagement, ​​en åbningsfrekvens på 98 % og en klikrate på 19 %, væsentligt højere end andre kommunikationskanaler. Det kan derfor være fristende at sende SMS kampagner for kun at drive salget, men husk at det er lige så effektivt til kundebehandling, ordrebekræftelser, leveringsopdateringer og meget mere.

Hvis du vil drive mere trafik til dit websted, er det frem for alt vigtigt, at du altid har en klar call to action (CTA), det vil sige, at du er bevidst om, hvad du ønsker, at modtageren skal gøre. Inkluder links direkte i sms’en for at gøre det nemt for dine kunder at handle. En af fordelene ved SMS er, at beskeden er kort og let tilgængelig. SMS Marketing fanger opmærksomhed hos forbrugerne ved at holde beskeden kort, klar og lige til sagen.
5 SMS Marktings tips, der driver mere trafik til dit website!

5 SMS Marktings tips, der driver mere trafik til dit website!

Eksklusive tilbud baseret på adfærd

Da modtagerne har givet samtykke til at modtage sms-markedsføring fra dig, forventer de også, at det, der kommunikeres, er relevant og af værdi for dem. Brug derfor eksklusive tilbud baseret på deres tidligere adfærd for at øge trafikken og salget til dit websted. Få særlige tilbud, der kun gælder for dine SMS permissions, vær personlig og få dem til at føle sig specielle.

Informer om nyheder

En SMS behøver ikke altid at sælge, den kan også bruges til at informere dine kunder om nyheder. Ved at segmentere kundedatabasen i grupper baseret på interesser, tidligere køb og aktiviteter, kan du lave fordelingen ud fra, hvilken slags indhold de normalt interagerer med. Fra information om nye produkter og kollektioner, nye rapporter og artikler, kommende begivenheder eller generelle nyheder om din virksomhed. Sørg for at inkludere et link til en mobilvenlig side, hvor de har mulighed for at læse mere eller købe.

Tilskynd til anbefalinger og feedback

For at nå ud til nye kundeemner og udvide dit publikum, kan du også opfordre dine kunder til at anbefale din virksomhed til venner og familie. Når en kunde har foretaget et køb på din hjemmeside, kan du følge købet op med en SMS med den relevante besked. Tilbyd et unikt link og beløn kunden med en rabatkode baseret på hvor mange besøgende eller køb det unikke link har genereret.

SMS Marketing konkurrencer

Alle kan lide en god konkurrence! Arranger en konkurrence, der kræver et besøg på dit website. Du for eksempel kan have en formular med en række spørgsmål, som deltagerne skal svare på. Udnyt SMS Marketing har en høj åbningsfrekvens, klikrate og svarprocent. Kommuniker via SMS for at øge antallet af deltagere og samtidig drive trafik til dit website.

Tidsbegrænsede rabatter og kuponer

Når en sms fanger modtagerens opmærksomhed, fungerer kanalen godt til tidsbegrænsede kampagner. Tilskynd de kunder, der ikke har interageret med dig i et stykke tid, til at besøge dit website. Dette kan du gøre ved, at sende en tidsbegrænset SMS kampagne. Indsend en URL sammen med en kupon eller rabatkode, der er gyldig i en begrænset periode. Ved at understrege, at det haster, kan du øge både trafik og salg.

Kontakt os!

Vil du have flere tips til, hvordan SMS Marketing kan bruges til din fordel? Tag en uforpligtende dialog med vores danske medarbejdere!

LINK Image

LINK Mobility er Europas førende leverandør inden for mobilkommunikation med speciale i Messaging, Marketing Automation, SMS Gateway, digitale tjenester og intelligent brug af data. LINK er noteret på Oslo Børs, se vores Investor Relations her.