SMS Marketing FAQ

Spørgsmål og svar om SMS Marketing
author
Theodor Nørgaard2021-07-01

SMS Marketing er en markedsføringsstrategi, som i al sin enkelthed går ud på at sende salgsfremmende SMS beskeder til kunder og kundeemner. SMS Marketing er den mest direkte vej til forbrugernes opmærksomhed, da din virksomheds budskaber ender direkte i hånden på modtageren. SMS beskenden bliver ofte bliver anvendt til at kommunikere tidsbestemte tilbud, vigtige opdateringer eller beskeder, som er unikke for den enkelte modtager.

Ofte stillede spørgsmål om SMS Marketing!

hvordan, hvorfor og hvad er SMS beskeden til i forhold til markedsføring? Bliv klogere i denne SMS Marketing FAQ, hvor nogle af vores danske medarbejdere svarer på ofte stillede spørgsmål!

“ER SMS MARKETING EFFEKTIVT?”

SMS beskeden er en meget effektiv, hurtig og nem måde at nå ud til virksomheders målgrupper på. Mere end 69 procent af SMS beskederne læses inden for fem minutter efter modtagelsen og SMS beskedens høje åbningsrate lader dig drive marketing med 98 procents åbningsrate, så dit publikum vil næsten altid se dine markedsføringsbudskaber. SMS beskeder er også effektive, fordi de er så nemme at personliggøre, hvilket får kunden til at føle sig set og værdsat. Dette gøre det mere sandsynligt, at kunden engagere sig med din virksomhed.

Theodor Nørgaard

Head of Marketing & Digital

“HVORNÅR SKAL VIRKSOMHEDER BRUGE SMS MARKETING?”

Virksomheder bør bruge SMS marketing, når de har hurtige, relevante budskaber og information til at distribuere til deres målgrupper, såsom rabatkoder, en opdatering af åbningstider, tidsbestemte kampagner eller oplysninger om en begivenhed.

Henning Nielsen

Senior Key Account Manager

“HVORFOR ER MARKEDSFØRING VIA SMS VIGTIGT?”

SMS Marketing er vigtig, fordi den åbner en klar, dedikeret kommunikationslinje mellem kunde og virksomhed. Det giver virksomheder mulighed for at tilpasse alle de meddelelser, de sender til målgrupperne, hvilket kan forbedre kundetilfredshed, engagement og kundeloyaliteten

Rosa Malling

Project Manager

“HVORDAN OPSÆTTER JEG SMS MARKETING FOR MIN VIRKSOMHED?”

Mens de præcise trin til oprettelse af en SMS Marketing kampagne afhænger af din udbyder, er de grundlæggende trin. Tag kontakt til LINK Mobility, opret en konto, opret eller importer en kontaktgruppe, vælg modtagerne, send din SMS Marketing beskeder til den valgte kontaktperson eller gruppe og derefter overvåg din kampagnes resultater med tjenestens analyser og dashboards.

Mads Bundgaard

Senior Service Coordinator

“HVORDAN ER SMS-MARKETING LOVGIVNINGEN?”

Som udgangspunk skal du altid have samtykke før du sender markedsføringsmateriale afsted. Når du begynder din SMS Marketing er det vigtigt, at dine virksomheds potentielle kunder og faste kunder kender omfanget af det, de i fremtiden vil modtage på SMS fra dig. Lovningen på området om afsending af tilbud til kunden på SMS, er unikke og ikke som tilbud, som forbrugere støder på, på f.eks. Facebook. Selvom SMS Marketing skal føre til salg, er det ved lov besluttet, at modtageren skal har en synlig mulighed for at afmelde modtagelse af fortløbende SMS Marketing fra din virksomhed.

Theodor Nørgaard

Head of Marketing & Digital

“HVAD SKAL VORES MEDARBEJDERE VIDE OM SMS MARKETING?”

Det er ikke nødvendigt at træne alle dine medarbejdere i SMS Marketing. Fokuser kun på at træne dem, der er ansvarlige for oprettelse og styring af kampagnerne. De skal forstå, hvordan man opretter kampagner, vælger kontakter, administrerer analyser og foretager fejlfinding af mindre problemer.

Magnus Stilling

Supporter

“HVORDAN KAN BESKEDER ELLER SMS Marketing TILTRÆKKE NYE KUNDER TIL DIN VIRKSOMHED?”

Brug af SMS Marketing kan vise nye kunder, at din virksomhed er forpligtet til kundesupport og en personlig kundeoplevelse. Dette kan forbedre din troværdighed og løfte dine resultater betydeligt!

Antonio Velinov

Marketing Executive

“HVAD SKAL JEG VÆRE OPMÆRKSOM PÅ FØR JEG BEGYNDER PÅ SMS MARKETING?”

Du skal altid hav samtykke eller permission fra en person, før du begynder at sende, enhver form for markedsføringsmaterialer på SMS.

Du skal gøre modtageren opmærksom på enhver form for afgift eller omkostning, der tilfalder kunden – også hvis SMS’erne er brugerbetalt. Gælder kun, hvis du anvender overtakseret SMS’er til donationer eller betalinger for produkter, ydelser eller services, samt hvis SMS’erne er en betaltservice for modtageren.

Du skal altid inkludere muligheden for at afmelde i din SMS Marketing. Så modtager let forstår, hvordan modtageren afmelder sig tjenesten.

Jonas Vogeley

Account Manager

“HVORDAN KAN SMS MARKETING HJÆLPE VIRKSOMHEDER MED AT BEHOLDE DE KUNDER, SOM DE ALLEREDE HAR?”

Dine eksisterende kunder kan drage fordel af dine SMS Marketing, hvis du holder løbende kontakt med dem om tilbud, muligheder og nyheder fra din virksomhed. Disse opdateringer holder din virksomhed i deres tanker, og især hvis du tilbyder dem specielle tilbud for at være loyale kunder, tilskyndes de til at fortsætte med at købe fra dig.

Michael Hansen

Sales and Marketing Director

“HVOR MANGE TEGN ER DER I EN SMS?”

Én SMS kan altid indeholde 160 tegn – nogle specialtegn og emojis bruger flere tegn. Ved skiftet til en ”ny besked” 160 tegn ekstra, i samme besked er det standard for SMS-teknologien at der bruges syv tegn ved skift. Linjeskift “koster” 1 tegn.

Jens Meier-Lindstrøm

Director Product, Delivery and Service Delivery & Support

“EJER JEG KUNDEDATA?”

Ved at indsamle permissions og kommunikere direkte med kunden, udenom de store etablerede annoncekanaler, får du ejerskab over kundedata. Denne slags kunde data er også kendt som førstepartsdata eller first-party data. God kundedata driver fremtidens vækst.

Magnus Stilling

Supporter

Kontakt os!

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål eller er det tid til at komme tættere på dine kunder og udnytte kunde SMS Marketings styrker? Kontakt os eller book et videomøde med en af vores danske medarbejdere!

LINK Image

LINK Mobility er Europas førende leverandør inden for mobilkommunikation med speciale i Messaging, Marketing Automation, SMS Gateway, digitale tjenester og intelligent brug af data. LINK er noteret på Oslo Børs, se vores Investor Relations her.