Kontakt os

Get in touch

We would love to hear from you and discuss your needs. Let us know how to reach you and we will contact you
  • Beskyttet af reCAPTCHA.
    Google Privatlivspolitik og servicevilkår gælder.
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Kontakt os
BLOG

SMS-marketing FAQ

1 juli 2021
Del:

Ofte stillede spørgsmål om SMS-marketing.

“ER SMS-MARKETING EFFEKTIVT?”

SMS er en meget effektiv, hurtig og nem måde at nå ud til kunder på. Mere end 69% af SMS-beskederne læses inden for fem minutter efter modtagelsen, så dit publikum vil næsten altid se dine beskeder. SMS-beskeder er også effektive, fordi de er så nemme at personliggøre, hvilket får kunden til at føle sig set og værdsat. Dette gøre det mere sandsynligt, at kunden engagere sig i din virksomhed.

 

“HVORNÅR SKAL VIRKSOMHEDER BRUGE SMS-MARKETING?”

Virksomheder bør bruge SMS-marketing, når de har hurtige, relevante oplysninger til at distribuere til deres målgrupper, såsom en ny rabatkode, en opdatering af åbningstider, tidsbestemte kampagner eller oplysninger om en begivenhed.

 

“HVORFOR ER MARKEDSFØRING VIA SMS VIGTIGT?”

SMS-marketing er vigtig, fordi den åbner en klar, dedikeret kommunikationslinje mellem kunde og virksomhed. Det giver dig også mulighed for at tilpasse alle de meddelelser, du sender til dine målgrupper, hvilket kan forbedre kundetilfredshed, engagement og dit brandomdømme.

 

“HVORDAN OPSTILLER JEG MESSAGING MARKEDSFØRING FOR MIN FORRETNING?”

Mens de præcise trin til oprettelse af en tekstkampagne afhænger af din udbyder, er de grundlæggende trin:

  1. Tag kontakt til LINK Mobility.
  2. Opret en konto.
  3. Opret eller importer en kontaktgruppe.
  4. Vælg modtageren / modtagerne.
  5. Send din besked til den valgte kontaktperson eller gruppe.
  6. Overvåg din kampagnes præstation med tjenestens analyser og dashboards.

 

“HVORDAN ER SMS-MARKETING LOVGIVNINGEN?”

Som udgangspunk skal du altid have samtykke før du sender markedsføringsmateriale afsted. Når du begynder din SMS-marketing er det vigtigt, at dine virksomheds potentielle kunder og faste kunder kender omfanget af det, de i fremtiden vil modtage på SMS fra dig. Lovningen på området om afsending af tilbud til kunden på SMS, er unikke og ikke som tilbud, som forbrugere støder på, på f.eks. Facebook. Selvom SMS-marketing skal føre til salg, er det ved lov besluttet, at modtageren skal har en synlig mulighed for at afmelde modtagelse af fortløbende SMS fra din virksomhed. Læs mere om lovgivning her eller tag kontakt til os ved spørgsmål.

 

“HVAD SKAL DINE MEDARBEJDERE VIDE OM SMS-MARKETING?”

Det er ikke nødvendigt at træne alle dine medarbejdere i SMS-marketing. Fokuser kun på at træne dem, der er ansvarlige for oprettelse og styring af kampagnerne. De skal forstå, hvordan man opretter kampagner, vælger kontakter, administrerer analyser og foretager fejlfinding af mindre problemer.

 

“HVORDAN KAN BESKEDER ELLER SMS-MARKEDSFØRING TILTRÆKKE NYE KUNDER TIL DIN VIRKSOMHED?”

Brug af SMS-marketing kan vise nye kunder, at din virksomhed er forpligtet til kundesupport og en personlig kundeoplevelse. Dette kan forbedre din troværdighed.

 

“HVAD SKAL JEG VÆRE OPMÆRKSOM PÅ?”

  1. Du skal altid have samtykke/permission fra en person, før du begynder at sende, enhver form for markedsføringsmaterialer på SMS.
  2. Du skal gøre modtageren opmærksom på enhver form for afgift eller omkostning, der tilfalder kunden – også hvis SMS’erne er brugerbetalt. Gælder KUN, hvis du anvender overtakseret SMS’er til donationer eller betalinger for produkter, ydelser eller services, samt hvis SMS’erne er en betaltservice for modtageren.
  3. Du skal altid inkludere muligheden for at afmelde i dine udsendte SMS. Så modtager let forstår, hvordan modtageren afmelder sig tjenesten.

 

“HVORDAN KAN BESKEDER ELLER SMS-MARKEDSFØRING HJÆLPE DIG MED AT BEHOLDE DE KUNDER, SOM DU ALLEREDE HAR?”

Dine eksisterende kunder kan drage fordel af dine SMS-beskeder, hvis du holder løbende kontakt med dem om tilbud, muligheder og nyheder fra din virksomhed. Disse opdateringer holder din virksomhed i deres tanker, og især hvis du tilbyder dem specielle tilbud for at være loyale kunder, tilskyndes de til at fortsætte med at købe fra dig.

 

“HVOR MANGE TEGN ER DER I EN SMS?”

Én SMS kan altid indeholde 160 tegn – nogle specialtegn og emojis bruger flere tegn. Ved skiftet til en ”ny besked” 160 tegn ekstra, i samme besked er det standard for SMS-teknologien at der bruges syv tegn ved skift. Linjeskift “koster” 1 tegn.

Nedenfor kan du set et eksempel på tegn antal og takster i én sammenhængende besked:

1 SMS takst = 160 tegn i en besked
2 SMS takst = 306 tegn i en besked
3 SMS takst = 459 tegn i en besked
4 SMS takst = 612 tegn i en besked
5 SMS takst = 765 tegn i en besked
Over 160 tegn: 153 tegn * X

 

“EJER JEG KUNDEDATA?”

Ved at indsamle permissions og kommunikere direkte med kunden, udenom de store etablerede annoncekanaler, får du ejerskab over kundedata. Denne slags kunde data er også kendt som førstepartsdata eller first-party data. God kundedata driver fremtidens vækst.

 

“ER DER ALTERNATIVER TIL SMS’EN?”

Ja, I LINK tilbyder vi mange andre kanaler end SMS. Du har derfor muligheden for, at drive messaging marketing via:

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål her? Tag kontakt til vores danske salgs- eller supportafdeling – sammen kan vi finde frem til den rette løsning for din virksomhed.

Læs mere om markedsføring via SMS her!


Mere inspiration

Andre sites