“Glædelig jul” tikkede der ind via den første SMS tilbage i 1992. Fra da denne besked blev sendt og til nu, hvor der hver dag bliver sendt mere end 260 milliarder SMS’er på verdensplan, er der sket en hel del for både forbrugere og virksomheder.
Udviklingen af mobile messaging har ændret sig fra simpel envejs kommunikation til automatiseret værdifuld tovejs dialog via marketing automation platforme. Dette ændrer ikke kun spillet for mobilbeskeder, det giver ligeledes dig og din virksomhed mulighed for at øge den værdi, du tilbyder dine kunder.
For slutbrugeren betyder dette, at kommunikationen i højere grad bliver tilpasset i forhold til præferencer og adfærd. Og for dig betyder det, at din virksomhed sparer både tid og penge ved at øge effektiviteten.
Når du tilføjer SMS som en del af din marketing automation kommunikation, har du mulighed for at tilpasse dine besked flows og trickers baseret på kundens præferencer. Samtidig drager du fordel af SMS’ens høje konverterings- og åbningsrater.
Til trods for email marketings store succes med marketing automation lyder åbningsraten til stadighed kun på 20-30% modsat en åbningsrate på hele 98% med SMS. Imidlertid har virksomheder oplevet øget CTR på email gennem et marketing mix, hvor SMS inkluderes. Med andre ord kan SMS supportere og styrke resultaterne gennem dine øvrige marketing automation kommunikationskanaler.
Vil du vide mere om vores SMS-løsninger inden for marketing automation? Kontakt os allerede i dag for en gratis demo.
Kilde: https://reviewalert.com/everything-you-need-to-know-about-sms-marketing