Kontakt os

Get in touch

We would love to hear from you and discuss your needs. Let us know how to reach you and we will contact you
  • Beskyttet af reCAPTCHA.
    Google Privatlivspolitik og servicevilkår gælder.
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Kontakt os
BLOG

SMS markedsføring: 7 fordele til din virksomhed

5 oktober 2021
Del:

SMS Markedsføring kan være svaret på flere konvertering og større engagement med dine kampagner. Mobiltelefoner er blivet nøglekommunikationspunktet i alles hverdag. Dette gælder både på arbejdspladsen og i fritiden. Så hvordan kan virksomheder bedst udnytte SMS-kanalen og bruge åbningsraten på 98 % til deres fordel for både mod forbrugere, eksisterende kunder og medarbejdere? LINK SMS Gateway API og vores web Interface Umbrella gøre netop dette, og virksomheder kan let og hurtigt realiserer sit potentiale ved effektivisering af forretningsprocesser og arbejdsgang. Læs her nogle virkelige eksempler på, hvordan SMS markedsføring fungerer, og hvilke udfordringer denne kommunikationskanal kan løse, samt hvilken værdi den åbner for virksomheder og organisationer.

Fordele ved SMS markedsføring

De to store indsigelser mod SMS markedsføring er, at det er en gammeldags marketingmetode, og at den er for påtrængende. Sandheden om SMS markedsføring tegner dog en helt anden historie. SMS er en ekstremt kraftfuld, effektiv og personlig måde at kommunikere med dine kunder på. SMS-kanalen bør derfor tages med i overvejelserne, når der skal vælges eller udvides med nye digitale kommunikationskanaler. Her er blot nogle få grunde til, at SMS-kommunikation kan være et stærkt værktøj i dit marketing- og kommunikations mix.

1. Styrk dine digitalekampagner og skab værdi med dine kernebudskaber

Når det kommer til rækkevidde og hastighed har SMS-beskeden en række enestående egenskaber. Vidste du, at 98% af alle SMS -beskeder åbnes og læses af modtageren og 69,1 % af alle SMS’er bliver læst indenfor de første 5 minutter efter modtagelse? Sammenlign det med 20% gennemsnitlige åbningsrate for e-mail. Disse to kanaler kan naturligvis noget forskelligt og skal anvendes, hvor de skaber mest værdi. SMS-marketing kan substituere eller understøtte andre marketingskanaler og sikre dine aktiviteter skaber den tiltænkte værdi for forbrugerne. Når en forbruger føler vibrationen i lommen eller hører et “PING”, der underretter dem om en sms, er chancerne for, at de vil kigge, afkode og interagere med din virksomhed meget høj. Ved at implementere SMS markedsføring åbner du bogstaveligt talt op for lynkommunikation mellem virksomhed og forbruger.

2. Hastighed og fleksibilitet i SMS markedsføring

Det er vigtigt at tilpasse sig forbrugernes nye informationssøgnings- og kommunikationsmønstre i en moderne og foranderlig verden. Fleksibilitet er nøglen til disse konstante tilpasninger. SMS markedsføring har ingen leveringstid, hvilket gør det muligt at skabe kommunikation og levere budskaber til dine målgrupper indenfor få sekunder. Dette kan eksempelvis udnyttes til, at drive forbruger til på en langsom dag eller rydde et lager forud for forestående nye ankomster af varer. LINK Umbrella Platform eller LINK SMS Gateway API giver din virksomhed mulighed for øjeblikkeligt at reagere på dagens begivenheder, tendenser eller på en konkurrents kampagner. Hastighed og fleksibiliteten giver dig mulighed for altid, at være et skridt foran dine konkurrenter.

3. Lave omkostninger i forhold til det høje investeringsafkast (ROI)

Hvis du sammenligner med andre former for annoncer, kan omkostninger her være meget høje og afhænge af visninger og kliks. En veltimet SMS markedsføringskampagne kan lanceres og udføres til omkostningerne som kun er forbundet med antal afsendt beskeder til de forbruger som har givet sammentykke og allerede har vist interesse i dine produkter eller tjenester. De midler der investeres, komme oftes mange fold igen, i betragtning af den øjeblikkelige indvirkning af kommunikationen og den direkte vej til konvertering.

4. SMS markedsføring skaber grundlag for målrettet kommunikation med forbrugerne

De mere traditionelle markedsføringskanaler har både fordele og ulemper, når det kommer til, hvem der ser og læser dem. Det vigtigt, at ethvert marketingbudskab, der udsendes, er så målrettet som muligt. Det er ikke altid entydig at budskaber ender hos den relevante modtager på de traditionelle annonceringsplatforme, da data ikke altid er opdateret. Når der drives SMS markedsføring sendes budskaber ud til de kunder og forbrugere, som har givet marketingssammentykke og derfor har virksomheder ofte førstepartsdata på disse målgrupper og ved derfor præcis, hvilke budskaber der skal sendes til den enkelte modtager. Dette holder omkostningerne ved kommunikation og konverteringer nede. SMS markedsføring er tilladelsesbaseret og dine budskaber vil ende hos modtagere, som du allerede har et forhold til og enten er købsklare eller er i processen mod køb. Det ofte meget billigere at sælge til eksisterende kunder eller til en kunde, som allerede er interesseret i din virksomhed end til en ny kunde. Gennem SMS markedsførering kommunikere du med en forbruger, som allerede er pløjet, sået og forberedt, hvilket betyder, at dit afkast på annonceringen sandsynligvis vil være meget højt. SMS-kanalen er derfor et stærkt konverteringsværktøj.

5. Uovertruffen personlig kommunikation

SMS markedsføring kan tilpasses din kundebase og levere budskaber om kampagner eller anden information til deres lommer på få sekunder. Denne personalisering kan bygget op omkring alt fra deres navn til købsadfærd og demografiskdata. Mange af de demografiske data, kan hentes direkte ud fra telefonnummeret. Segmenteringen kan endda være placeringsbaserede og skabe et budskab baseret på forskellige butikker eller regioner eller lande. Den personlige beskeder er kraftfulde og viser forbruger, at din virksomhed har gjort sig umage med at forstå dem og deres behov.

6. Direkte og kortfattet kommunikation

SMS Markedsføring

Ofte set som en udfordring for SMS, er grænsen på 160 tegn i en SMS-besked. Denne begrænsning er faktisk en af kanalens vigtigste styrker. Det tvinger dig til at være så tydelig og præcis som muligt. Forbrugerne eksponeres for flere og flere indtryk og med mindre end 5 sekunder til at fange og fastholde deres opmærksomhed, giver SMS-beskeden dine kundermulighed for at forstå dit kernebudskab med det samme og med en lille indsats.

7. Øjeblikkelig opt-in og opt-out

En irritationsfaktor er at modtage spam eller ikke relevant kommunikation. Ved SMS Markedsføring er det muligt øjeblikkeligt for dine kunder at melde sig til og fra en SMS markedsføringsstrøm. Hvis forbrugeren ikke ønsker at modtage din kommunikation længere kan de med et enkelt klik, fra melde sig. Dette bidrager til en positiv opfattelse af din virksomhed og et højt antal tilfredse abonnenter.

I betragtning af den generelle tendens til mobilbrugeradfærd, er din virksomhed chancer for at få budskaber ud til de rette modtagere, så de kan skabe den tiltænkte værdi utroligt høj. LINK Mobility giver dig mulighed for problemfrit at udnytte denne markedsadfærd med stort set ubegrænset potentiale. Da mobiltelefonbrugere repræsenterer enhver form for demografi, er SMS-kanalen en markedsføringsguldmine og kan være svaret på bedre konvertering og større engagement med dine kampagner!

Er du klar til at sætte SMS markedsføring på dit Road Map?

Efterspørg vores gratis prøveversion af webinterface, Umbrella for håndtering af dine SMS-aktiviteter eller vores SMS Gateway API, der kan kobles ind i dine IT-systemer eller app i dag, eller undersøg sammen med os, hvordan SMS markedsføring kan skabe resultater i din markedsføring, kontakt os her!

 

LINK Mobility er noteret på Oslo Børs, se vores Investor Relations her.


Mere inspiration

Andre sites