Kontakt os

Get in touch

We would love to hear from you and discuss your needs. Let us know how to reach you and we will contact you
  • Beskyttet af reCAPTCHA.
    Google Privatlivspolitik og servicevilkår gælder.
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Kontakt os
BLOG

SMS I Hotelbranchen: Sådan kan du forbedre hotelgæsters oplevelse med SMS

22 oktober 2021
Del:

Gør dit hotel til et rejsemål, løft gæsternes opfattelse af din gæstfrihed. Skab grundlag for opsalgsmuligheder ved at udnytte kræfterne af SMS-kanalen med dine gæster. Øg mængden af salgsmuligheder og hold gæsterne på hotellet gennem mere gæstekommunikation. Anvend den hurtigste og mest umiddelbare digitale kommunikationsmetode. Der er mange muligheder for anvendelse af SMS i hotelbranchen. Ved at dele information om gæsternes muligheder på dit hotel eller rabatter efter gæsterne er checket ind – kan du øge dine muligheder for større omsætning per gæst.

Spørg om permission ved booking og anvend SMS i hotelbranchen

Når en gæst har booke hotelferier, kan du spørge om deres permission til at modtage SMS-beskeder fra dit hotel, sideløbende med tilmelding af dit e-mailnyhedsbrev. På den måde kan du kommunikere med gæsterne både før, under og efter deres ophold. Hvis gæster ikke har tilmeldt sig at modtage SMS-beskeder med salgsfremmende og informativ kommunikation ved booking, kan du annoncere et Keyword eksempelvis “NIGHTOUT” til 1220, på hotellet. Du kan derefter kommunikere budskaber ud til gæsterne omkring særlige tilbud og værdifuld information gennem praktiske og automatiske beskeder. Så hold dine gæster oplyst før, under og efter ophold. Når gæsten kender deres muligheder hos dig er der større sandsynlighed for, at de anvender dine tilbud og faciliteter. Hvilket skaber grundlag for mere salg til den enkelte gæst.

Bekræftelse ved køb og opfølgning

En SMS med ordrebekræftelse på bestilling er en god service og er set i mange forskellige brancher. Den skaber en sikkerhed for gæsten. Ved at sende en SMS-opfølgning på bookingen, eksempelvis en uge før opholdet, kan du sikre at gæsten føler sig velkommen og er oplyst omkring processer ved check-in.

Overbevis gæsterne om, at du tilbyder de bedste oplevelser

Det er ikke altid krystalklart for gæsten, at du leverer de bedste oplevelser. Mal et billede af dit fantastiske hotel og de faciliteter som du tilbyder. Del rabatter og oplysninger omkring booking til dit luksuriøse spa- og fitnessfaciliteter eller restaurant. Så du sikrer, at dine gæster ikke unødigt forlader hotellet for at finde faciliteter som du tilbyder.

Mange gæster vil gerne have yderligere information om dine faciliteter og en opfordring om, at vælge dine tilbud. De er ofte ikke er bekendt med det område, hvor dit hotel ligger. I sidste ende handler det om at gøre den rejsende til gæst, og at hjælpe dem på den bedste måde. Igennem denne slags informationsdeling kan du præge dine gæsters adfærd og lette deres beslutningsprocesser. Samtidig kan du øge konverteringer og øge gæstens forbrug på dit hotel. Hvis du har indgået partnerskaber med lokale seværdigheder eller erhversdrivende, kan du også hjælpe gæsten med, at vælge besøg hos dine partnere.

Tilbyde ubesværet ekstra ydelser og roomservice med simpel SMS i hotelbranchen

En smerte, som rejsende kan undvære, er uvidenheden omkring processer og muligheder på det hotel de lige er ankommet til. Gæsternes usikkerhed omkring ekstra tjenesteydelser leder oftest til fravalg eller tilvalg af eksterne muligheder udenfor hotellet. Ved at skabe bekvemmelighed og tilgængelighed med opsøgende informationsmeddeler lige efter check-in kan du let holde gæsten på hotellet længere og skabe grundlag for mersalg. SMS-beskeden kan times og afsendes automatisk efter check-in. Send eksempelvis en SMS ved ankomst med information om services, hvad er dagens menu kort, book bord på restauranten, oplysninger om aktiviteter eller arrangementer på hotellet, samt information om tilbud i forbindelse med opholdet.

På den måde kan du gennem anvendelse af SMS i hotelbranchen, skabe mere trafik til dine faciliteter, skabe en bedre gæsteoplevelse og samtidig sælge mere inhouse. Eksempelvis kan du sende en SMS med inspirations link med muligheder for køb af champagne på værelset, deltagelse i musikarrangement eller kupon med en gratis drink efter kl. 21 i baren for at skabe meromsætningsmuligheder.

Gør det hurtigt og let ved check-in

Efter en lang tur vil de fleste rejsende komme til deres hotelværelse og hvile så hurtigt som muligt. Desværre skal gæsterne komme igennem ærgrelsen ved check-in med receptionen. Send en SMS med et link og få gæsterne til, at gennemgå check-inprocessen før de ankommer, så deres nøgler er klargjort ved ankomsten. Dette giver dig mulighed for at fremskynde indcheckning processen. Hurtigt få gæster til deres værelser, samt få gæsterne til, at føle sig velkommen og starte en enestående hoteloplevelse for dem. Denne metodik er også kendt fra flyselskaber, som spare meget tid på denne metode.

Efter gæsten er ankommet og har fået sit værelse kan du med fordel sende en SMS med en tilfredshedsundersøgelse. Du kan eksempelvis spørge om deres mening om den første del af deres ophold, få timer efter de er ankommet. Er gæsten tilfreds med værelset og omgivelserne? I fanger her de utilfredse gæster, som kan vendes til tilfredse kunder gennem dialog.

Driv intelligent og automatiseret dialog med dine gæster på mobilen

Nu hvor gæsterne er ankomme til deres værelser med ubesværet booking og indtjekning, er det tid til at give gæsterne det ultimative ophold gennem interaktive tovejs-kommunikation. Dialog kan dramatisk forbedre hotellets kundeservice og forbedre oplevelsen. Send en SMS med et link til et automatisk kundeservice og informationscenter, der er bygget op omkring et chatunivers. LINK Conversations giver dig mulighed for, at etablere personlig og værdifuld kommunikation med dine gæster. Tillad gæster at stille spørgsmål om alt fra drinkskort til anmodning om nye håndklæder eller køb af roomservice, rutevejledning til seværdigheder eller rapportere udfordringer.

Med LINK Conversations kan du bygge inteligente chat flows, som automatisk besvare gæsternes spørgsmål. Chat aktiveringen leveres på en SMS-besked og du er derfor sikker på gæsten ser den. Det automatiske chat flow vil besvare de mest almindelige spørgsmål og kan lede til personlig hjælp, hvis spørgsmålet ligger udenfor normalen. På den måde kan du optimere dit hotels dialog med gæsterne, holde dem belyst om nødvendig information og skabe grundlag for mere omsætning i dine faciliteter på hotellet.

Send gæsterne godt afsted med SMS i hotelbranchen

Efterlad et mindeværdigt indtryk på dine gæster, der får dem til at vende tilbage ved at sende SMS-besked til en let mobil betaling for ekstra ydelser. Du kan endda levere en SMS -undersøgelse for at give gæsterne en chance for at give feedback på deres ophold, så du kan forbedre hotellets gæstoplevelse yderligere. Nogle dage efter opholdet kan du sende gæsterne en SMS med, hvordan var dit ophold, værelset, hotellet, faciliteterne og personalet. Få at få flere anbefalinger på Google eller Trustpilot kan du også sende dem et link, så de kan vurdere deres ophold på disse platforme. Dette kan anvendes i markedsføringsøjemed.

Loyalitetsprogram for at garantere et genbesøg

For at slutte cirklen med anvendelse af SMS i hotelbranchen er det aldrig en god idé at overlade et genbesøg til tilfældighederne. Sørg for, at alle dine gæster vender tilbage til dit hotel ved, at sende dem information og tilbud på nye ophold gennem et loyalitetsprogram. Giv gæsterne periodiske tilbud og rabatter for, at få dem til at føle, at de er værdsat.
Send generelle push SMS-beskeder med nyheder, information, tilbud, og events henover året og skab et incitament for besøg eller genbesøg.

Intern anvendelse af SMS i hotelbranchen

Mens hoteller ofte fokuserer på eksterne anvendelser af SMS i hotelbranchen, kan SMS også hjælpe med at strømline hoteldriften. Hotellet kan også anvende SMS-beskeden til personale information.

Send rettidige meddelelser

Hotellets medarbejdere er ofte på farten, uanset om de er på lager og henter en gæsts nye tandbørste eller viser en gæst poolen. Selvom opkald til et teammedlem får deres opmærksomhed, tager det tid at ringe til hele hotellets personale. Med en SMS-løsning kan teams sende hurtige spørgsmål eller notater og modtage hurtige svar, da den gennemsnitlige svartid på SMS-beskeder er 90 sekunder. Intern anvendelse af SMS i hotelbranchen fungerer godt til notifikationer, nødsignaler, feriedagpåmindelser, notifikationer om begivenheder eller rettidig gæstinformation. Massebeskeder kan udsendes til individuelle eller alle enheder på få sekunder, så alle modtager kærnebudskabet.

Håndtér vagter og information

Hoteladministratorer finder SMS-tjenester særligt nyttige til planlægning og teamledelse. Hvis hotellets personale arbejder på forskellige skemaer, kan ledere udarbejde lister over medarbejdere til bestemte skift og sende påmindelser til dem alle på én gang. Eventuelle svar fra medarbejdere kommer individuelt ind i virksomhedens beskedplatformsindbakke, så ledere kan løse eventuelle udfordringer.

At skabe bedre gæstekommunikation og øge tilfredsheden ved det ultimative ophold for dine gæster er kun en simpel SMS-service væk. Har du ønsket om, at forbedre dit hotels service? Så tag et kig på LINK SMS Gateway eller tag en uforpligtende dialog med os og bliv overrasket over de mange fordele og muligheder ved SMS i hotelbranchen.

 

LINK Mobility er noteret på Oslo Børs, se vores Investor Relations her.


Mere inspiration

Andre sites