Kontakt os
Kontakt os
BLOG

Sådan bruges SMS til vigtig og effektiv kommunikation

27 marts 2020
Del:

Der er mange mennesker og virksomheder, der gennemgår en udfordrende tid i øjeblikket. Situationen er krævende og har ændret, hvordan mange af os normalt opererer. I løbet af de sidste 2 uger har LINK Mobility sendt over 500 millioner SMS-beskeder til regeringer, NGO’er og virksomheder for at levere effektive og pålidelige kritiske opdateringer, når det betyder mest.

Her er 5 effektive måder at bruge SMS som kommunikationskanal:

  1. Kritisk intern kommunikation
    Som en foretrukken underretningskanal kan SMS bruges til effektiv intern kommunikation i organisationer, når der er behov for nødopdateringer. Du kan uploade en telefonliste med alle dine medarbejdere og udsende masse-beskeder via LINK’s SMS-webinterface.
  2. Notifikationer
    Mange virksomheder og organisationer ønsker eller har brug for at informere både ansatte og kunder i realtid. Dette kan være sundhedsorganisationer, der informerer om forholdsregler, uddannelsesinstitutioner der skal lukke eller banker for at informere kunderne om deres forsikringer. SMS-udsendelser kan håndteres via LINK’s rest. API.
  3. Påmindelser
    Kunder sætter pris på påmindelser, og med SMS har du også en større chance for, at beskeden åbnes og læses. At påminde kunden er en positiv oplevelse, og betegnes ofte som god og relevant serviceindhold. Dette kan være sundhedsydelser, betalings- og fakturaoplysninger eller pakker, der skal afhentes. Via API-kald kan du håndterer disse påmindelser fra egne systemer.
  4. Bekræftelser
    Send bekræftelser til dine kunder, når de har købt et produkt via din webshop eller booket en take-away bestilling. Også her vil du kunne integrere LINK’s SMS-gateway op imod egne systemer.
  5. Undersøgelser
    Få feedback via kundetilfredshedsanalyser sendt som SMS. Yngre generationer foretrækker at modtage undersøgelser og spørgsmål via mobilen. For at øge svarprocenten kan du stadig give en rabat til dem, der gennemfører undersøgelsen. LINK har egenudviklede kundetilfredshedsmåling systemer baseret på SMS. I disse kan du opsætte dine kampagner, så det spiller sammen med din forretning.

Fordele ved SMS i krisekommunikation

Fordele ved SMS i krisekommunikation

  • App-uafhængig.
  • Ingen internetforbindelse nødvendig.
  • Gælder også funktionstelefoner.

Opmærksomhed

  • Åbningsrate: 98%.
  • Læses inden for 3 minutter.
  • Seriøs, pålidelig kanal.

Sikkerhed

  • Højeste niveau af datasikkerhed.
  • > 99% systemtilgængelighed.
  • GDPR-kompatibel service.

Vil du vide mere om vores platform til SMS-Kommunikation? Kontakt os i dag for en gratis demo.


Mere inspiration

Andre sites