BLOG

RCS: Redefinere kundeengagement

23 februar 2022
Del:

RCS, Rich Communication Services, kendt som “SMS 2.0”, gør det muligt for virksomheder at opbygge Rich content (multimedia) beskedoplevelser, der har en positiv indflydelse på kundernes engagement. Med en opgradering af funktioner, såsom deling af billeder og videoer i høj opløsning, kalender booking-muligheder, rutevejledninger via kort-applikation, browsing af karruseller med eksempelvis produkter og deling af placering, er det lige så enkelt at levere rigt indhold som at sende en SMS.

 

Med LINK RCS Messaging-løsningen kan virksomheder nu adressere kompleksiteten ved at administrere flere kampagner på tværs af flere lande, og efterlade nogle af de mere traditionelle markedsføringstaktikker for en øget, rigere oplevelse, der fører til bedre kundeengagement.

 

RCS månedlige aktive brugere steg til næsten en halv milliard alene i 2021, hvilket signalerer, at mobiloperatører ikke længere stiller spørgsmålstegn ved værdien af denne kanal, men i stedet omfavner udvikling.

Hos LINK lancerede vi for nylig vores GSMA godkendte Rich Communications Services (RCS) API, som udvider regionale eller carrier RCS-løsninger og giver sammenkoblet RCS-tilgængelighed på tværs af et fragmenteret økosystem. Med LINK RCS Messaging-løsningen kan brands nu lettere håndtere kompleksiteten ved at administrere flere kampagner på tværs af flere lande, og gå væk fra nogle af de mere traditionelle markedsføringstaktikker for en øget, forbedret oplevelse, der fører til bedre kundeengagement.

 

rigt indhold

Rich Communications Services giver virksomheder mulighed for at forbedre deres kommunikation ved at skabe engagerende og rigt indhold, der er meget personligt tilpasset slutbrugeren.

Hvorfor bruger virksomheder RCS?

Rich Communications Services giver virksomheder mulighed for at forbedre deres kommunikation ved at skabe engagerende og rigt indhold, der er meget personligt tilpasset slutbrugeren. Disse beskeder sendes med bekræftede afsendere, hvilket skaber tillid og gør det muligt for samtalen at flyde. Desuden giver de forbedrede funktioner i denne kanal en række fordele:

  • LINK’s RCS API kan nemt integreres i dine eksisterende systemer, med fallback muligheder med SMS for at sikre, at du når hele dit publikum
  • Multimedieudsendelser og nyhedsbreve
  • Intuitiv app-oplevelse i den oprindelige beskedkanal uden installation af separate apps
  • Ingen tegnbegrænsninger
  • Annonceringsindhold og kampagner direkte på smartphonen
  • Interaktivt indhold øger kundernes engagement og skaber personlige oplevelser for dine kunder
  • Tovejs samtalebeskeder med mulighed for at yde realtidssupport
  • Forstå dataene: værdifuld indsigt og datafangst for at sikre, at kampagner er meget målrettede og mere effektive

Disse muligheder kombineret med det faktum, at brugere ikke behøver at downloade noget for at få direkte adgang til en række mærker og tjenester fra selve beskedapp’en, gør RCS til en leg for virksomheder, at adoptere og understøtte sin popularitet som en næste generation beskedkanal.

Hvis du er interesseret i at lære mere og få adgang til vores LINK Messaging RCS-løsning. Kontant os her!


Mere inspiration

Andre sites