RCS: Nydefinering af kundeengagement

LINK Mobility RCS: Redefining customer engagement
author
Edee Carey2022-02-16

RCS, Rich Communication Services, omtales ofte som "SMS 2.0" og gør det muligt for virksomheder at skabe Rich Messaging kundeoplevelser, hvilket har en positiv indvirkning på kundernes engagement. Med en opgradering af funktioner som f.eks. deling af fotos og videoer i høj opløsning, tilføjelse af aftaler til en kalender, kortlægning af vejbeskrivelser, gennemse en karrusel af produkter og deling af placering er det lige så enkelt som at sende en SMS at levere RCS.

De månedlige aktive brugere af RCS steg til næsten en halv milliard alene i 2021, hvilket viser, at mobiloperatørerne ikke længere tvivler på værdien af denne kanal, men i stedet omfavner dens udvikling.

Hos LINK lancerede vi for nylig vores GSMA godkendte Rich Communications Services (RCS) API, som udvider regionale eller operatørers RCS løsninger og giver sammenkoblet RCS tilgængelighed på tværs af et fragmenteret økosystem. Med LINK RCS Messaging løsningen kan brands nu håndtere kompleksiteten ved at administrere flere kampagner på tværs af flere lande, og de kan efterlade nogle af de mere traditionelle markedsføringstaktikker til fordel for en højere og rigere oplevelse, der fører til et bedre kundeengagement.

Hvorfor bruger virksomheder RCS?

Rich Communications Services giver virksomheder mulighed for at forbedre deres kommunikation ved at skabe engagerende og Rich Content, der er meget personaliseret til slutbrugeren. Disse meddelelser sendes med verificerede afsendere, hvilket skaber tillid og gør det muligt at få samtalen til at flyde. Desuden giver de forbedrede funktioner i denne kanal et utal af fordele:

LINK's RCS API kan nemt integreres i dine eksisterende systemer med fallback muligheder for SMS / Rich SMS for at sikre, at du når hele din målgruppe

Multimedieudsendelser og nyhedsbreve

Intuitiv app oplevelse inden for den præinstallerede Messaging kanal uden installation af separate apps

  • Ingen tegnbegrænsninger

  • Reklameindhold og kampagner direkte på smartphonen

  • Interaktivt indhold øger kundernes engagement og skaber personlige oplevelser for dine kunder

  • Tovejskonversationsbeskeder med mulighed for at yde support i realtid

  • Forstå dataene: værdifuld indsigt og dataindsamling for at sikre, at kampagnerne er meget målrettede og mere effektive

Disse omfattende funktioner kombineret med det faktum, at brugerne ikke behøver at downloade noget for at få direkte adgang til en række virksomheders indhold og tjenester fra selve besked appen, gør RCS til en leg for brands at indføre og understøtter dens popularitet som næste generations Messaging kanal.

Kontakt os!

Lad os vide, hvis du er interesseret i at få mere at vide og få adgang til vores LINK Messaging RCS løsning.

LINK Image


LINK Mobility er Europas førende leverandør inden for mobilkommunikation med speciale i Messaging, Marketing Automation, SMS Gateway, digitale tjenester og intelligent brug af data. LINK er noteret på Oslo Børs, se vores Investor Relations her.