NEWS

Specsavers vælger LINK Mobility til at transformere sin kommunikation

3 februar 2022
Del:

Efter en konkurrencepræget indkøbsproces annoncerer LINK Mobility (LINK), Europas førende udbyder af Mobile Messaging Communications, i dag, at de har underskrevet et langsigtet strategisk partnerskab med Specsavers, en førende inden for optometri, audiologi og sundhedstjenester. Partnerskabet gør det muligt for Specsavers at udføre samtalemeddelelser og marketingkommunikation via SMS, Rich SMS og RCS.

I henhold til vilkårene i aftalen vil LINK UK levere de kommunikationsplatforme, der vil transformere den måde, Specsavers kommunikerer og interagerer med sine kunder på. Den femårige aftale udnytter LINK’s globale fodaftryk og understøtter Specsavers i flere lande, herunder Norge, Irland, Spanien, Holland, Danmark, Finland, Sverige og Storbritannien.

Ved at anvende LINK’s Communication Platform as a Service (CPaaS)-løsninger kan Specsavers sende kunderne personlig kommunikation såsom påmindelser om aftaler, administrere samtalebeskeder relateret til kundeforespørgsler og distribuere virksomhedsopdateringer og marketingkommunikation.

Ved at integrere Adobes Campaign Classic Connector med LINKs CPaaS-løsninger kan Specsavers vælge at sende SMS-, Rich SMS- og Rich Communication Services (RCS)-beskeder afhængigt af individuelle kundepræferencer og arten af den besked, der sendes. LINK’s teknologi sikrer, at beskeder nemt kan administreres og sendes sikkert af flere forretningsfunktioner, herunder marketing, CRM, kundeservice og butiksteams.

“Vi er glade for at være blevet udpeget af Specsavers til at hjælpe med at levere deres globale digitale strategi om at skabe mere engagerende kundekommunikation. Gennem partnerskabet kan Specsavers blive førende i at levere realtid og relevant kundekommunikation. Ved at drage fordel af muligheden for at bruge værktøjer til samtalemeddelelser, vil Specsavers være i stand til at indføre mere innovation og forbedre kundeoplevelsen, hvilket giver bedre kundetilfredshed, salg og omsætning,” fortæller Benoit Bole, Chief Operating Officer (COO) i Vesteuropa, hos LINK Mobility.

Sophie Smith, CRM Activation Lead hos Specsavers, forklarer, hvorfor LINKs ekspertise vil være så vigtig for dets succes, “I LINK har vi fundet en langsigtet strategisk partner, som vil understøtte vores vision for forbedret kundeservice og engagement. Teamet har en dokumenteret, global ekspertise inden for konkurrencedygtige sundheds- og detailmarkeder, som vi kan drage fordel af, hvilket positionerer Specsavers til at begynde at levere på vores strategi og forbedre vores kommunikation med nye teknologier og muligheder.”

LINKs CPaaS-teknologi er rangeret som ‘en etableret leder’ af Juniper Research, fordi den kan understøtte et væld af kommunikationskanaler, herunder nye innovationer inden for chatbot og AI-kommunikation og kan kombineres med levering af en administreret service til virksomheder.

Aftalen med Specsavers følger nyheder om, at LINK er blevet inkluderet i National Health Service (NHS) SBS Patient / Citizen Communications and Engagement Framework i Storbritannien, har købt det spansk-baserede Altiria og sikret sig en ny aftale med Eversource i USA. Disse begivenheder styrker alle LINKs status som en global CPaaS-udbyder.

 

Link Mobility er Europas førende leverandør inden for mobilkommunikation med speciale i messaging, digitale tjenester, intelligent brug af data og SMS Gateway. LINK er noteret på Oslo Børs, se vores Investor Relations her.

Andre sites