Published on 2022-02-03

Specsavers vælger LINK Mobility til at transformere deres Conversational Messaging

Efter en konkurrencepræget udbudsproces meddeler LINK Mobility (LINK), Europas førende udbyder af mobilkommunikation, i dag, at det har indgået et langsigtet strategisk partnerskab med Specsavers (Louis Nielsen), en førende udbyder af optometri-, audiologi- og sundhedstjenester. Partnerskabet gør det muligt for Specsavers at udføre dialogbeskeder og markedsføringskommunikation via SMS, Rich SMS og RCS.

I henhold til aftalen vil LINK UK levere de kommunikationsplatforme, der vil ændre den måde, som Specsavers kommunikerer og engagerer sig i sine kunder på. Den femårige aftale udnytter LINK's globale tilstedeværelse og støtter Specsavers i flere lande, herunder Norge, Irland, Spanien, Holland, Danmark, Finland, Sverige, Sverige og Storbritannien.

Ved at anvende LINK's Communication Platform as a Service (CPaaS) løsninger kan Specsavers sende kunderne personlig kommunikation såsom påmindelser om aftaler, administrere samtalebeskeder i forbindelse med kundehenvendelser og distribuere virksomhedsopdateringer og marketingkommunikation.

Ved at integrere Adobes Campaign Classic Connector med LINK's CPaaS løsninger kan Specsavers vælge at sende SMS, Rich SMS og Rich Communication Services (RCS) beskeder afhængigt af individuelle kundepræferencer og arten af den besked, der sendes. LINK's teknologi sikrer, at meddelelser nemt kan administreres og sendes sikkert af flere forretningsfunktioner, herunder Marketing, CRM, kundeservice og butiksteams.

"Vi er glade for at være blevet udpeget af Specsavers til at hjælpe med at gennemføre deres globale digitale strategi om at skabe mere engagerende kundekommunikation. Gennem partnerskabet kan Specsavers blive førende inden for levering af relevant kundekommunikation i realtid. Ved at udnytte muligheden for at bruge værktøjer til Conversational Messaging vil Specsavers kunne indføre mere innovation og forbedre kundeoplevelsen, hvilket vil føre til højere kundetilfredshed, salg og omsætning", siger Benoit Bole, Chief Operating Officer (COO) for Vesteuropa hos LINK.

Sophie Smith, CRM Activation Lead hos Specsavers, forklarer, hvorfor LINK's ekspertise vil være så vigtig for deres succes, "Med LINK har vi fundet en langsigtet strategisk partner, som vil støtte vores vision om forbedret kundeservice og engagement. Teamet har en dokumenteret, global ekspertise inden for konkurrencedygtige sundheds- og detailmarkeder, som vi kan udnytte, hvilket gør Specsavers i stand til at begynde at levere på vores strategi og forbedre vores kommunikation med nye teknologier og muligheder."

LINK's CPaaS teknologi er rangeret som etableret leder af Juniper Research, fordi den kan understøtte et væld af kommunikationskanaler, herunder nye innovationer inden for Chatbot og AI kommunikation, og fordi den kan kombineres med levering af en administreret service til virksomheder.

Aftalen med Specsavers følger efter nyheden om, at LINK er blevet inkluderet i National Health Service (NHS) SBS Patient / Citizen Communications and Engagement Framework i Storbritannien, har opkøbt det spanske Altiria og sikret sig en ny aftale med Eversource i USA. Disse begivenheder styrker LINK's position som en global CPaaS udbyder.


LINK Mobility er Europas førende leverandør inden for mobilkommunikation med speciale i Messaging, Marketing Automation, SMS Gateway, digitale tjenester og intelligent brug af data. LINK er noteret på Oslo Børs, se vores Investor Relations her.