Kontakt os

Get in touch

We would love to hear from you and discuss your needs. Let us know how to reach you and we will contact you
  • Beskyttet af reCAPTCHA.
    Google Privatlivspolitik og servicevilkår gælder.
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Kontakt os

Produktdirektør Phillip Grønvold udforsker, hvorfor den virkelige spænding ikke ligger i teknologien

3 november 2020
Del:

Phillip Grønvold, LINK Mobility’s Produktdirektør, taler med os om de komplekse udfordringer og muligheder i kommunikationsbranchen og væksten af nye kanaler – og hvordan det kun er begyndelsen for CPaaS.

Fortæl lidt om dit daglige arbejde som produktdirektør hos LINK Mobility Group?

Virkeligheden er masser af kaffe, stand-up møder, whiteboards med post-it-notes, gangdiskussioner, kundemøder, og hvis jeg er heldig, en hurtig frokost. Ærligt talt er hver dag i Product en ny mulighed for at gøre en forskel i at levere reel værdi for LINK Mobility. Vi har et fantastisk team af produkteksperter, der brænder for at definere vores produktvision, strategi, køreplaner og den samlede produktportefølje.

Produktstyring er ofte en vanskelig rolle at definere i et softwarefirma. På papir er det enkelt, vi er ansvarlige for vores produkters succes. I virkeligheden interagerer vi dagligt med et stort antal interessenter i næsten alle afdelinger hos LINK Mobility for at bringe vores produkter til live fra teknologi, drift, økonomi, marketing, salg og ledelse.

Jeg kan godt lide at bruge den analogi, at en succesfuld Product Manager fungerer som en “forælder” og ser efter, hvad der er bedst for deres børn. Vi er ikke altid eksperterne på alle områder, men vi er motiverede til at få viden og finde løsninger til at se vores børn vokse til deres bedste potentiale. Nogle dage betyder det at grave i dybe detaljer med de tekniske teams, nogle dage betyder det at mødes med vores kunder for at samle feedback og diskutere opbygning af kundeværdi, nogle dage betyder det at arbejde med vores marketing- eller salgsafdeling for at forfine produktbeskederne og nogle dage betyder det at koordinere med operationer for at sikre, at den fulde værdikæde er plads. Det handler om at lytte og kommunikere færdigheder.

Hvad er de største muligheder, du ser inden for mobiltelefonindustrien fremover?

For at muliggøre værdifulde, rettidige og personaliserede samtaler mellem kunder og virksomheder. Der er altid nye tendenser og buzzwords i branchen, men den virkelige spænding ligger ikke i teknologien, det er i at opbygge meningsfulde forbindelser mellem mennesker og virksomheder. Hvorfor? Fordi enhver kommunikation betyder noget.

Mobile messaging-industrien gennemgår en større overgang. Historisk har messaging været fokuseret på direkte messaging, underretninger og marketingkampagner hovedsageligt via SMS og e-mail. Disse kanaler er robuste, gennemprøvede og vil fortsætte med at vokse i absolutte tal i de kommende år. Det er imidlertid ubestrideligt, at folk ændrer deres kommunikationsvaner.

Folk vedtager nye foretrukne kommunikationskanaler som WhatsApp, Messenger, Viber, Telegram – blandt mange andre. De begynder at forvente interaktiv live chat og samtalemeddelelser. Borte er de traditionelle begrænsninger ved asynkrone envejsdialoger. Indtastning er kompleksiteten af rige omnichannel-meddelelser, chatbots og kundepleje-løsninger. Spørgsmålet, der skal besvares fremadrettet, er, hvordan virksomheder tilpasser sig den skiftende kundeadfærd og øger effektiviteten af deres kommunikation. Hvordan vil kommunikationsudbydere som LINK Mobility ligeledes tilbyde nye og skalerbare platforme og løsninger, der muliggør denne overgang?

Hvad vil du sige er de største udfordringer, vores branche er og vil stå over for?

Den største udfordring er den hurtige stigning af nye messaging-kanaler og kommunikationsteknologier sammenlignet med den virkelige kamp for virksomhederne at vedtage deres eksisterende kommunikationssystemer for at drage nytte

Virkeligheden er mange, hvis ikke de fleste store eller små virksomheder ikke har ressourcer, budget eller mulighed for at foretage store ændringer i deres eksisterende kommunikationsarbejdsprocesser. Ældre systemer og arbejdsgange er en realitet, og det er svært at foretage ændringer.

Digitalisering er ikke noget nyt, men fungerer stadig inden for software- og telekommunikationsindustrien. Mange er ofte hurtige til at antage, at digitalisering allerede er opnået. Da kommunikation og samtalemeddelelser øges i et hurtigt tempo, vil vi se flere kommunikationstjenester integreret, digitaliseret og opgraderet. Integrerede kommunikationsplatforme vil forme fremtiden for meddelelsesmeddelelser, marketingautomatisering og kundeservice. Mens det udfordrer status quo, er dette en massiv mulighed for at forbedre kundetilfredshed, kundengagement, omkostningsoptimering og den samlede brandværdi.

Endelig vil jeg fremhæve, mens kommunikationsindustrien i en periode med hurtig vækst stadig er en stærkt fragmenteret industri med store og små aktører, herunder telekommunikationsvirksomheder, startups, softwaregiganter, standardorganer, producenter af mobile enheder, statslige reguleringer og sikkerhedsproblemer. Kommunikationsindustrien er af natur forstyrrende, global og forskelligartet, og kompleksiteten vil fortsætte. Dette er grunden til, at pålidelige kommunikationsudbydere, såsom LINK Mobility, værdsættes som en kritisk forretningspartner af vores kunder for at hjælpe med at navigere i denne kompleksitet og muliggøre pålidelige, effektive og innovative kommunikationsløsninger.

Hvad er din holdning om at være CPaaS-udbyder?

I sidste ende sendes CPaaS-meddelelser via API’er, men det at være en CPaaS-udbyder er mere end bare at levere API’er. En vellykket CPaaS-udbyder er til en start at være den betroede kommunikationspartner. Vores job hos LINK Mobility er at levere vores unikke ekspertise inden for messaging-industrien til vores kunder og partnere. Her har LINK Mobility indtaget den unikke position i branchen med lokal support og lokale kontorer, der muliggør et personligt forhold til vores kunder. Vi tager os tid til at forstå, hvordan vores kunders virksomheder fungerer, hvordan de kommunikerer, hvordan de engagerer deres kunder. Vi bekymrer os om messaging-kompleksiteten og branchetendenser, så vores kunder kan være sikre på, at de kommunikerer effektivt.

Det mest spændende for mig er at se, hvordan vores kunder bruger CPaaS-tjenester til at kommunikere. CPaaS-tjenester, der hver dag berører milliarder af menneskers liv, fra regeringer til logistik, medier til detailhandel, rejser til sundhedspleje. Uanset om det er sundhedsprøveresultat, en ændring i sidste øjeblik i en plan eller så simpelt som en fødselsdagsgave, der ankommer over hele verden, er det ydmygende at vide, at det at være en betroet CPaaS-udbyder sætter os i stand til at ændre liv.

Hvad er dine yndlingsfunktioner inden for mobilkommunikation, og hvorfor?

Personligt er det samtalemeddelelser. At kunne kommunikere i realtid i et rigt chat-format har ændret den måde, jeg interagerer på. Det er en fantastisk følelse at vide, at jeg kan sende en besked og hurtigt få et værdifuldt svar tilbage, vejr fra et menneske eller en AI chatbot.

Tjek LINK’s løsning til samtalebeskeder – LINK Conversation.

Philip Michael profilbillede - LINK MobilityEt eksempel, jeg kommer til at tænke på, er WhatsApp-samtaletjenesten, som WHO lancerede i de tidlige dage af Covid-19. Alt hvad du behøvede at gøre var at åbne WhatsApp og sende WHO beskeden “Hej”. At sige “hej” i WhatsApp er noget, jeg gør næsten hver dag alligevel i mit personlige liv. Men i stedet for at chatte med en ven fik jeg øjeblikkelig opdateret global information om udviklingen af ​​COVID-19 fra en betroet kilde, såsom WHO, inklusive de nyeste tal, hvordan man beskytter mig selv, ofte stillede spørgsmål, mytebister, rejser rådgivning og nyheder og tryk. En samtaledialog var sådan en naturlig måde for mig at udforske værdifuld information uden at skulle navigere gennem uendelige websteder, nyhedskanaler eller mund til mund rådgivning.

Jeg har en stærk overbevisning om, at samtalemeddelelser vil se hurtig teknologivækst i de kommende år. Mere intelligente chatbots, mere personlig kommunikation, bedre kundetilfredshed, mindre ventetider på telefoner og i kø. Med SMS, RCS, WhatsApp, Viber, Apple Business Chat og mange flere kanaler, der begynder at investere i samtalemeddelelser, er fremtiden på mange måder allerede her i dag. Det er en lys fremtid for CPaaS-tjenester, og det er kun begyndelsen.

Hvordan kan LINK Mobility hjælpe dig og din organisation? Kontakt os i dag for at få mere info!

Andre sites