Virksomhedens kerneløsninger er avancerede conversation-AI og NLP-drevet software, inklusive samtale-chatbot Xenioo, og kundesupportsoftwaresystemet xDesk. Xenioo driver i øjeblikket over 22.000 chatbots, håndterer over 10 millioner beskeder om måneden og fasiliterer over 260.000 samtaler om måneden. Opkøbet af Xenioo vil berige LINK’s produktportefølje og give betydelige opsalgsmuligheder til LINK’s allerede store kundebase.
Xenioo-applikationen er en cloud-baseret moderne oplevelse med minimum kodning eller helt uden kode, med fokus på den visuelle opbygning af chatbots, NLP, AI training og Live Agent Handover. Chatbotten inkluderer understøttelsen af 16 tekstbaserede- og stemmekanaler, herunder SMS, RCS, WhatsApp, Facebook Messenger, Instagram, Google Business Messaging, Telegram, webkanal, Discord, Slack, Microsoft Teams, Voice, Amazon Alexa og Google Assistant.
xDesk er et samtalebaseret ticketing-system til sporing, prioritering og løsning af kundesupportopgaver. Som ved hjælp af både AI og menneskelige håndteringsprocesser kan løse udfordringer i virksomheders kundesupport.
“CPaaS-markedet har udviklet sig ud over grundlæggende API’er til meddelelses- og talefunktioner for at adressere mere sofistikerede use cases, der kan skræddersyes til markedsvertikaler. Jeg er virkelig imponeret over den innovation, som Xenioo leverer til markedet. Ved at arbejde sammen vil vi øge vores orkestreringskapacitet af omnichannel-tjenester ved at bruge AI- og NLP-teknologier,” fortæller Guillaume Van Gaver, CEO for LINK.
“Nye CPaaS use cases er dukket op omkring telehealth, e-handel og detailhandel. Købet af Xenioo af LINK vil give os mulighed for at udvide vores tilbud til en bredere global kundebase, samtidig med at vi fortsætter vores udvikling af nye og innovative tjenester for at tilføje værdi til kundernes digitaliseringsrejse,” fortæller Gianandrea Terzi, CEO for Matelab.
Handlen forventes afsluttet i slutningen af 2021.