Link Mobility leverer SMS-kampagne til Universal Music Sweden - LINK Mobility Denmark
Kontakt os

Get in touch

We would love to hear from you and discuss your needs. Let us know how to reach you and we will contact you
  • Beskyttet af reCAPTCHA.
    Google Privatlivspolitik og servicevilkår gælder.
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Kontakt os
NEWS

Link Mobility leverer SMS-kampagne til Universal Music Sweden

14 januar 2021
Del:

LINK Mobility har indledt et samarbejde om SMS-kampagne og kommunikation med Universal Music Sweden. Deres mål med disse SMS-beskeder er at være i stand til at sende kampagner, der får højest mulig klikrate og hurtigt engagement.

”Vi har tidligere hovedsageligt kommunikeret via e-mail, men nu hvor vi har et SMS-system, ser vi en mulighed for hurtigt og nemt at indsamle og supplere kundedata,” annoncerer Agnes Almvärn, Engagement Marketing Lead hos Universal Music Sweden. “Derudover ser vi klare fordele med SMS, fordi det giver os en måde til hurtigt at nå ud til vores kunstneres fans.”

Universal har allerede oprettet en SMS-kampagne for at belønne en kunstners rekordudgivelse. Fans kan tilmelde sig for at deltage i eksklusivt materiale inden frigivelsen. Denne type kampagne giver dem mulighed for at indsamle kundedata, mens de skaber en brummer omkring kunstnerens rekordudgivelse.

”Vi blev positivt overrasket over, hvor godt kampagnen fungerede i SMS-kanalen; kunstneren skubbede hovedsageligt organisk på Instagram Stories, men resultatet overgik forventningerne. På trods af en kort tidsramme lykkedes det os at engagere mange fans, der var interesserede i at modtage eksklusivt materiale en dag før rekordudgivelsen, og hele 86% af trafikken kom fra sms-kampagnen, ”fortsætter Agnes.

Kampagnen blev kommunikeret via e-mail og SMS dagen før rekordudgivelsen. Desuden havde landingssiden flere visninger end antallet af klik. Dette viser, at modtagergruppen var meget interesseret og muligvis også har delt dette yderligere.

“Hele 86% af trafikken på landingssiden kom fra SMS’er.”

”Vi ser frem til et fortsat samarbejde, og jeg synes, det ser utroligt lovende ud efter gennembruddet af deres første SMS-kampagne. Vi synes det er sjovt at introducere SMS-kommunikation til virksomheder, der tidligere har kommunikeret i andre kanaler, for at vise, at SMS er uovervindelig, når det kommer til kort og kortfattet indhold, der hurtigt når ud til en stor målgruppe, ”siger Viktor Anagrius, partnerchef hos LINK Mobilitet Sverige.

Om Universal Music

Universal Music er Sveriges og verdens førende musikfirma med repræsentation i alle 71 lande. Universal Music Sweden ejes 100% af Universal Music Group. Under hovedmærket er der en række succesrige, klassiske plademærker og kunstnere. Nogle af disse inkluderer Motown, Interscope, Stockholm Records, Def Jam, Polar, Verve og Deutsche Grammophone.

Lær mere SMS her, eller kontakt os for at lære mere.

Andre sites