Published on 2022-01-18

LINK Mobility lancerer GSMA kompatibelt RCS API globalt

I dag er vi glade for at kunne annoncere den globale lancering af vores GSMA kompatible Rich Communications Services (RCS) API. LINK's RCS API og integrerede SaaS løsninger gør det muligt for virksomheder, at få øget rækkevidde og forkorte time-to-market for RCS kampagner, kundeservice og Chatbots med naturlig sprogbehandling (NLP)/artificial Intelligence (AI). LINK er RCS lanceringspartner for mobilnetværksoperatører i flere lande og har direkte adgang til over 80 mobilnetværksoperatører globalt med henblik på levering af RCS beskedtjenester.

RCS, der ofte betegnes som "SMS 2.0", er den næste generation af traditionelle SMS beskeder på Android mobilenheder, der giver virksomheder mulighed for at forbedre kundeoplevelser med billeder, karruseller, videoer, kort og CTA knapper, alt sammen i den præinstallerede beskedapplikation på mobiltelefonen. Den berigede beskedoplevelse giver mulighed for større engagement og interaktion mellem virksomheder og kunder.

For virksomheder vil det være kompliceret at sende en RCS kampagne med forskellige tilgange og niveauer af støtte fra mobilnetværksoperatører til mobilnetværksoperatører. LINK har 30 lokale kontorer i 19 lande, der tilbyder kundeservice med høj kontaktflade med lokale Customer Success teams, der yder support på lokale sprog og hjælper virksomheder med at opbygge deres RCS kampagner, samtidig med at de tager fat på de specifikke udfordringer, som virksomheder har med at navigere gennem kompleksiteten i RCS.

LINK's RCS platforms kerneværdi styrkes af LINK's flere fuldt integrerede LINK SaaS løsninger, der dækker automatisering af marketing kampagner, kundeservice og avancerede NLP/AI Chatbot. LINK Messaging RCS løsningen gør det også muligt at levere RCS i tredjepartsplatforme som Adobe Creative Cloud.

"LINK Messaging RCS løsningerne er positioneret som en måde, hvorpå virksomheder og brands kan løse de komplekse problemer med at håndtere flere kampagner på tværs af flere lande, hvilket gør det lettere for brands at indføre RCS. Kombineret med Chatbots kan virksomheder håndtere betydelige mængder af kundeinitierede beskeder, hvilket giver virksomheder mulighed for at indsamle implicitte Opt-Ins/permissions, så samtaler kan flyde gennem en branded kundeoplevelse. RCS giver mulighed for et højere engagement, og ud fra vores erfaring giver det en bedre ROI, især sammenlignet med mere traditionelle markedsføringskanaler." - Fredrik Nyman, Chief Commercial Officer for LINK Mobility Group.


LINK Mobility er Europas førende leverandør inden for mobilkommunikation med speciale i Messaging, Marketing Automation, SMS Gateway, digitale tjenester og intelligent brug af data. LINK er noteret på Oslo Børs, se vores Investor Relations her.