LINK lukkede flere opkøb i kvartalet, herunder Message Broadcast i USA, hvilket resulterede i en pro forma LTM Q2 21 revenue og adjusted EBITDA på henholdsvis 4.362 millioner NOK og 622 millioner NOK. LINK gentager sin fremadrettede erklæring, der er rettet mod 10 mia. NOK i pro forma revenue i 2024 og øger det adjusted EBITDA-margininterval til 15-17% fra 13-15%.
Opkøbet af Soprano skrider fremad, og SPA forventes at blive underskrevet om kort tid. Inklusive Soprano ville pro forma LTM Q2 21-talene være 5.045 millioner NOK og 804 millioner NOK revenue og adjusted EBITDA.
LINK oplever en øget efterspørgsel efter CPaaS-løsninger og oplevede sit mest succesrige kvartal nogensinde på OTT-trafik. LINK har for nylig underskrevet en WhatsApp-aftale med Deutsche Post anvendt i deres kundeservice.
Den organiske revenue growth i lokal valuta var 23% år over år, positivt påvirket af genåbning af samfund, da virksomheder genaktiverer deres aktiviteter mod slutbrugere og kunder, hvilket førte til en indhentningseffekt fra den blødere volumenudvikling, der oplevedes både i 1. kvartal 21 og 2. kvartal 20. Gross profit steg 22% til 268 mio. NOK i forhold til samme kvartal sidste år. Gross profit margin faldt lidt til 25% (26%), hvilket afspejler en højere andel af revenue fra aggregatorsegmentet med lav margin og effekter af kundemix. Rapporteret vækst i adjusted EBITDA var 22% til 119 mio. NOK. Den adjusted EBITDA margin var stabil år efter år på 11%.
”Vi er glade for at se samfund genåbne, frigive spærret efterspørgsel og hjælpe LINK med at vokse over vores 20% organiske mål. LINK er nu blevet omdannet til en global CPaaS-spiller, der er ideelt positioneret til at ekspandere yderligere på markeder med høj vækst. Vi gentager vores fremadrettede tilgang og øger vores marginforventninger”, fortæller Guillaume Van Gaver, CEO hos LINK
Læs rapporten og se præsentationen her, eller prøv vores WhatsApp-løsning: