Kontakt os

Get in touch

We would love to hear from you and discuss your needs. Let us know how to reach you and we will contact you
  • Beskyttet af reCAPTCHA.
    Google Privatlivspolitik og servicevilkår gælder.
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Kontakt os

CEO Guillaume Van Gaver siger, at det hele handler om teamet – både i og uden for kontoret

3 november 2020
Del:

Vi satte os sammen med Guillaume Van Gaver, LINK Mobility’s CEO, for at lære mere om fortiden, nutiden og fremtiden: hans største inspiration, da han voksede op, og hvordan han forbliver en livslang lærer, hans tid som CEO hidtil og hvad hans vision er for fremtiden, LINK’s seneste rejse som privat firma og muligheder fremadrettet.

Du sluttede dig til LINK Mobility for et år siden og som CEO. Hvordan har det været?

Først og fremmest er fornyelsen af mobilkommunikationskanaler en bekræftelse på, at det var en god beslutning. Mobilkanaler er, hvor flere brands kommunikerer med deres kunder nu og i fremtiden. Jeg er glad for, at et år efter jeg undersøgte denne branche, viser markedsændringerne, at vi er på vej i den rigtige retning.

For det andet er jeg meget tilfreds med det forhold, vi har opbygget med bestyrelsen: Abry Partners og grundlæggerne. Det er vigtigt at have et godt forhold til bestyrelsen. Jeg føler også, at vi har vedtaget en mere åben kommunikation inden for virksomheden, som er vigtig, når du vil opbygge tillid.

Med hensyn til alt, hvad jeg var overrasket over, forestillede jeg mig, at der ville være udfordringer omkring teknologien og tilpasning af kulturen efter så mange erhvervelser – som selvfølgelig er der, men at tilpasse en virksomhed til en fælles vision, værdisæt, kultur og strategi kræver meget arbejde. Godt arbejde er opnået, men der er langt mere arbejde foran os.

Hvad har været den største inspiration i dit liv, og hvordan har det påvirket dig i dag?

Jeg er blevet inspireret af opdagelsesrejsende, især dem der vovede sig til de arktiske og antarktiske polarområder, som Roald Amundsen og Ernest Shackleton. Polerne er både smukke og fjendtlige, rene og rå omgivelser. Da jeg lærte om ekspeditionerne i disse regioner, har jeg set mange forbløffende historier og bedrifter. Disse opdagelsesrejsende var fantastiske ledere, og på mine egne ekspeditioner er den største lektion, jeg lærte, at det hele handler om holdet og forberedelsen. Lederskab er også vigtigt, men holdet og avanceret forberedelse er vigtigst.

Gauillaume Van Gaver - LINK MobilityDu kan forberede dig godt teknisk – træning i sejlads, kajakroning, brug af slæder, klatring – men holdelementet glemmes ofte. Du skal arbejde på holdet, og det er en del af træningen. På min egen ekspedition overinvesterede jeg i teknisk forberedelse, men underinvesterede i holdforberedelse, et nøgleaspekt for at undgå spændinger i kritiske farlige øjeblikke ude i naturen.

For mig selv lærte jeg, at det at gå på en ekspedition kan virke som at vælge først blandt de smukkeste steder på en brochure eller på internettet. Men i virkeligheden, hvis holdet ikke fungerer godt, mister du glæden ved rejsen og det miljø, der omgiver dig. Det handler ikke kun om at finde et godt sted, men vigtigst af alt at have en fantastisk tid med det rigtige hold på plads, en filosofi, jeg har med mig i dag.

Skifter lige spor; du er interesseret i sprog. Hvilke sprog kan du tale, og hvordan sikrer du, at du fortsætter med at lære?

Engelsk, fransk, tysk, arabisk og at lære spansk. Jeg finder det lettere at lære sprog, når du taler med folk på deres lokale sprog. Jeg har gået til en arabisk frisør i 12 år, og jeg får både en klipning og en arabiskundervisning. Vi kan også godt lide at være vært for udvekslingsstuderende hjemme hos mig. Lige nu har vi en ecuadoriansk studerende, og jeg kan øve mit spansk. Det er nøglen til at rejse og prøve at bo i udlandet for at fortsætte med at lære ved at blive nedsænket i stedet for gennem en lærebog.

Vi håber at kunne tilbyde medarbejderne et arbejde i udlandet i vores andre kontorer for at få folk til at fortsætte med at lære, møde nye kolleger og skabe et internationalt miljø.

Hvornår og hvordan begyndte din interesse for mobiltelefonindustrien?

Før LINK tog jeg mig tid til at lære mere om branchen og blev begejstret for potentialet for alle de nye produkter og ændringer på markedet for mobilbeskeder. Jeg blev også interesseret efter at have arbejdet i flere år i en tilstødende industri hos en mobilnetværksoperatør. Jeg fandt både LINK Mobility og selve markedet fascinerende og fuld af muligheder.

Hvordan ser du LINK fortsætter med at bidrage og give tilbage til samfundet inden for de næste 5 år?

Dette er noget, vi er glade for at arbejde mere med og sigter mod at opnå en omfattende plan for bidrag til samfundet i 2021. Vi har en virksomhedsvision, strategi og værdier, men denne del kan ikke glemmes. En ting vi ser som vigtig, er, hvordan vi behandler vores medarbejdere: lige muligheder, mangfoldighed, ansvar, det internationale samfund og meget mere. Vi ønsker at arbejde hen imod at fokusere virksomheden på specifikke samfundsmæssige bidrag med dette initiativ ledet af vores CTO, Torbjørn Krøvel.

Hvordan har LINK udviklet sig siden det blev gjort privat af Abry Partners for to år siden?

Oprindeligt var der udfordringer med at gå privat, da det medførte vigtige ændringer. LINK tog dette som en mulighed for at arbejde med fundamentet for virksomheden – med fokus på forbedring af teknologi, strategi, kultur, organisation. Mens vi var private, gav dette os chancen for at forbedre disse uden presset om at være offentlige. Vi udnyttede virkelig, at de to år som private til at udføre noget grundarbejde for at bygge vigtige søjler for virksomhedens fremtid.

Vi lærte også, at når du er offentlig, er der meget kommunikation involveret. Når vi vender tilbage til aktiemarkedet, ser vi frem til at være mere kommunikative og holde investorer involveret i vores arbejde.

Hvad er de største muligheder og fordele, LINK har i fremtiden?

Udvalget af løsninger, vi tilbyder vores kunder er stort, og brands vil være i stand til at bruge vores mobile tilbud til bedre forbindelse med deres egne slutbrugere. Vores kunder vil være i stand til at etablere samtaler med deres forbrugere i stedet for envejskommunikation, som er meget mere engagerende og har en bredere rækkevidde. Vi opfordrer også slutkunder til at engagere sig med brands på nye måder med nye mobilkanaler. Jo mere spændende kommunikation er, jo bedre for alle interessenter. Vi ønsker, at forholdene skal være rigere og mere personaliserede – så alle vinder.

Hvad er din vision for LINK de næste 5 år?

Guillaume Van Gaver profilbillede - LINK MobilityOm fem år ønsker vi, at LINK skal skabe en balance mellem både brands og kunder, der bruger vores kanaler. Mærker kan markedsføre for, underrette og hjælpe kunder gennem vores mobilkanaler, men slutkunder kan også bruge vores kanaler til at nå ud til kundeservicehjælp – let at få relevante svar på deres spørgsmål på få sekunder. Vi bevæger os ud over A2P til en verden af tovejskommunikation.

Derudover er ambitionen, at LINK Mobility ses som en reference, der gør det muligt for mærker at have kvalitet og sikre kommunikationskanaler til at nå deres kunder. Vi ønsker, at folk forbinder LINK med kvalitetsprodukter, der tilbydes over hele verden samt sikker, pålidelig kommunikation. Data og privatliv er af største betydning for os og de virksomheder, vi samarbejder med. Vækstrater og økonomiske mål er biprodukter af kvaliteten af vores løsninger og lidenskab for vores arbejde.

LINK Mobility er en spændende virksomhed, og dét at være en CPaaS-udbyder giver virksomheden mulighed for bedre at forbinde virksomheder og forbrugere, regeringer og borgere, platforme og brugere.

Hvordan kan LINK Mobility hjælpe dig og din organisation? Kontakt os i dag for at få mere info!

Andre sites