Kontakt os
Kontakt os
BLOG

LINK Mobility leverer SMS-beskeder til Universal Music Sweden

3 februar 2021
Del:

LINK Mobility indleder samarbejde om sms-kommunikation med Universal Music Sweden. Deres mål med SMS-kommunikation er at kunne sende kampagner, der får en høj klikfrekvens og hurtigt engagement.

“Vi har tidligere hovedsagelig kommunikeret via e-mail, men nu hvor vi har et SMS-system, ser vi en mulighed for hurtigt og nemt at indsamle og supplere kundedata”, annoncerer Agnes Almvärn, Engagement Marketing Lead hos Universal Music Sweden. “Derudover ser vi klare fordele ved, at SMS giver os en måde til hurtigt at nå ud til vores kunstneres fans.”

Universal har haft tid til en SMS-kampagne for at belønne en kunstners rekordudgivelse, hvor tilbuddet var, at fans kan tilmelde sig for at få del i eksklusivt materiale inden udgivelsen. Denne type kampagne giver dem mulighed for at indsamle kundedata, mens de skaber en brummer omkring kunstnerens rekordudgivelse.

“Vi blev positivt overrasket over, hvor godt kampagnen fungerede i SMS-kanalen. Kunstneren skubbede hovedsageligt organisk på Instagram Stories, men resultatet overgik forventningerne. På trods af en kort tidsramme lykkedes det os at få mange fans, der var interesserede i at modtage eksklusivt materiale en dag før rekordudgivelsen, og så meget som 86% af trafikken kom fra sms’en”, fortsætter Agnes.

Kampagnen blev kommunikeret via e-mail og SMS dagen før rekordudgivelsen. Hele 86% af trafikken på destinationssiden kom fra sms’er. Derudover havde landingssiden flere visninger end antallet af klik, hvilket viser, at modtagergruppen var meget interesseret og muligvis også har delt dette yderligere.

“Vi ser frem til et fortsat samarbejde, og jeg synes, det føles utroligt lovende efter gennembruddet af deres første SMS-kampagne. Vi synes det er sjovt at introducere SMS-kommunikation til virksomheder, der tidligere har kommunikeret i andre kanaler for at vise, at SMS er uovervindelig, når det kommer til kort og koncist indhold, der hurtigt når ud til en stor målgruppe”, siger Viktor Anagrius, partnerchef hos LINK Mobility Sverige.

Universal Music er Sveriges og verdens førende musikfirma med repræsentation i alle 71 lande. Universal Music i Sverige ejes 100% af Universal Music Group. Under hovedmærket er der en række succesrige, klassiske plademærker, som bl.a. Motown, Interscope, Stockholm Records, Def Jam, Polar, Verve og Deutsche Grammophone.

Kontakt os i dag for at høre mere om dine muligheder – vi hjælper dig i gang i en fart.


Mere inspiration

Andre sites