Som en påmindelse for nuværende medarbejdere og en introduktion til nye medarbejdere gennemgik vi LINK Mobility’s historie og fremtidige udsigter under LINK Days. Grundlægger og bestyrelsesformand Jens Rugseth blev interviewet om LINK’s historie og fik os til at føle os som en del af noget større. At kunne forstå vores fortid, og hvor vi kom fra, hjælper os med at planlægge, hvor vi skal hen, herunder vores femårige strategi.
Vi blev også vist en video af vores ledelsesteam, der talte om deres erfaring med vores virksomhedsstrategi, og hvad det betyder for dem – mens de delte et personligt aspekt af deres liv, hvad enten det var cykling, madlavning eller jagt.
Vores værdier var til stede alle dagene i vores digitale virksomhedssamling: United, Dedicated og Enthusiastic. Vores eksterne foredragsholdere og gruppeaktiviteter var alle relateret til vores kerneværdier, og hvordan hver enkelt medarbejder kan arbejde med vores værdier for at bidrage til LINK’s og vores fælles succes.
Et af vores hovedtemaer for LINK Days 2021 var kulturelle forskelle og samarbejde på tværs af lande. Vi har fortsæt vores vækst og ekspansion ud i verden, især med vores opkøb af Soprano Design og Message Broadcast, der nu betyder, at vi nu er en global virksomhed. Vi skal tænke mere og mere på vores kulturelle forskelle, hvordan vi kan bruge dem til vores fordel, og hvordan de relaterer sig til vores værdier. Julien Bourrelle, en af vores eksterne som er forfatter, TEDx-foredragsholder og raketforsker, brugte sin ekspertise til at bygge bro over kulturelle, samt præsentere nye måder at arbejde og interagere med hinanden på.
Dette førte til en af vores workshops: Cross-Country Teamwork for at diskutere tværkulturel kommunikation og udfordringer, og hvad vores værdier. Betyder de noget forskelligt i vores 18 lande ifht. kultur. Vi kiggede også på vores LINK-kultur i dag, og hvor vi vil have den til at identificere de nuværende kulturhuller.
Globaliseringen af LINK kan medføre nogle udfordringer, men vi kan fejre vores forskelle og bruge dem til vores fordel.
Et andet emne, vi fokuserede på under LINK Days 2021, var innovation og bæredygtighed. Sylvija Seres, en ekspert om disse to emner, præsenterede og delte ny viden med os alle om, hvordan vi kan balancere den tredobbelte bundlinje: mennesker, fortjeneste og planet. Hun diskuterede, hvordan innovation og bæredygtighed er ting, som alle kan tage del i og ikke kun er dedikeret til en dag om året – de er beregnet til at være en del af vores daglige liv. Dette førte til en anden workshop: at arbejde i teams for at finde kreative måder for LINK til at være mere miljøvenlige. Enten internt med vores medarbejdere og måder at arbejde på eller eksternt med produkter og kunder.
I øjeblikket bidrager mange af vores produkter til vores mål om at være mere klimavenlige. For eksempel betyder mobilfaktura via SMS, at papirfakturaer undgås, hvilket sparer på papir, frimærker og levering. Detail-rabatter, kuponer og tilbud, der sendes via mobiltelefon, gemmes også på papir, da kampagnerne er digitale. Når det kommer til logistik, betyder det at sikre nøjagtige leveringer med SMS via Europas mest anvendte SMS-gateway og andre kanaler første gang færre leveringsforsøg og mindre CO2-forurening.
For at starte vores dedikation til klimahandling, tilmeldte vi LINK til Challengize, en social platform til sundhed og teambuilding, hvor virksomheder kan spore medarbejder-team og deres træning. Med vores LINK Challenge for Climate Action on Challengize lovede vi at give en velgørende donation til en miljøfokuseret NGO baseret på, hvor meget sport vores medarbejdere udøvede på en dag. Den velgørenhedsorganisation, vi valgte at donere til, er en europæisk NGO, som arbejder for at bevare og genoprette skove rundt om i verden. Vi opfordrede alle medarbejdere til at komme ud og træne i halvanden time i løbet af en af LINK-dagene som en del af udfordringen med at rejse penge. På denne korte tid skaffede LINK 10.000 euro til NGO’en!
Vi dækkede ikke kun emnerne i LINK’s historie, strategi og værdier, klimahandling og kulturelle forskelle med vores lederteam, eksterne talere og gruppeworkshops. Vi blev også ledet gennem LINK Days af en vært: Jon Ensor, en Britisk tryllekunstner og præsentator, der underholdt os med tricks og holdt showet kørende.
LINK Days 2021 var en kæmpe succes. Vi fik stor indsigt fra vores eksterne talere, gennemgik vores virksomhedshistorie med vores grundlægger, mødte vores kollegaer fra andre lande og blev underholdt af magiske tricks. Vigtigst af alt arbejdede vi sammen for at finde innovative måder at være mere klimavenlige og forstå hinandens kulturer bedre, især i forhold til vores værdier, med en aktiv afslutning for at afslutte samlingen. Vi ser frem til næste års LINK Days!
Vil du vide mere om, hvordan det er, at arbejde hos LINK Mobility? Læs mere her!