Står du i den heldige situation, at nogle af dine kunder har afgivet tilladelse til, at du må kommunikere med dem på mobilen? Hvis ja, så har du en fremragende mulighed for at skabe din egen kosteffektive markedsføringskanal som kan øge din bundlinje.
Desværre ser vi ofte, at virksomheder bruger mange penge og ressourcer på at indsamle værdifulde permission for dernæst at fejle i eksekveringen.
Årsagen kan skyldes, at virksomheden ikke får lagt en plan for hvad målet og udbyttet skal være. I andre tilfælde kan det skyldes, at virksomheden simpelthen løber tør for gode ideer til, hvordan der skabes kontakt til den enkelte kunde.
I denne blog vil jeg give dig konkrete råd til at lægge en plan for, hvordan du kan opnå succes i kommunikationen med de kunder som har afgivet en permission.
Hvem er hovedansvarlig for markedsføringen?
Udvælg én person, der er hovedansvarlig for SMS udsendelse og eksekvering i forbindelse med din markedsføringskampagne. Personen er ikke nødvendigvis den, som skal klare alle de omkringliggende opgaver, men vedkommende bærer det overordnede ansvar i forhold til overholdelse af deadlines og mål.
Sæt et konkret mål:
Hvad er kampagnes overordnede mål? Rigtig mange kampagner fejler fordi virksomhederne simpelthen vil alt for mange ting på en gang. Beslut dig for om dette omhandler:
Skal du have inspiration til at skrive den ”rigtige” SMS finder du hjælp her: https://linkmobility.dk/blog/skriver-du-den-rigtige-sms/
Planlæg din tid:
Mange virksomheder glemmer at afsætte tiden. Det kan virke banalt, men det er vigtigt at få koordineret og aftalt hvor meget tid I skal afsætte. Aftal eksempelvis, at der er en eller flere personer, som skal arbejde dedikeret med disse indsatser 2-3 timer om ugen.
Planlægning og strategi:
Det er utrolig effektivt, at få udformet et årshjul. På den måde glemmer I ikke en fremragende mulighed for at drage fordel af eksempelvis Black Friday og lignende.
Årshjulet er tænkt som et taktisk værktøj, der skal understøtte en on-going SMS-aktivering af dine permissions med afsæt i sæson, temaer og mærkedage.
Mærkedagene har en naturlig deadline og dine tilbud er derfor kun gyldige i en tidsbegrænset periode. Det er til fordel for dig, i og med at modtageren skal gøre noget aktivt for at indløse deres rabat. Det er vigtigt at budskabet når ud til modtageren i tide og at beskeden bliver læst. Netop derfor kan du overveje at bruge SMS som kommunikationskanal. SMS er en kort og præcis beskedform og åbningsraten er høj. Se eksempler herunder:
Forår:
Sommer:
Efterår:
Vinter: