Hvilken kommunikationskanaler er den rette? SMS, e-mail eller push-notifikation? - LINK Mobility Denmark
Kontakt os

Get in touch

We would love to hear from you and discuss your needs. Let us know how to reach you and we will contact you
  • Beskyttet af reCAPTCHA.
    Google Privatlivspolitik og servicevilkår gælder.
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Kontakt os
BLOG

Hvilken kommunikationskanaler er den rette? SMS, e-mail eller push-notifikation?

27 maj 2021
Del:

Hvilke kommunikationskanaler er bedst egnet til at drive marketingkampagner og kommunikere med kunder? SMS, e-mail eller push-notifikation?

Vi har udarbejdet en infografik, der sammenligner tre forskellige typer meddelelser, der modtages på mobiltelefoner og smartphone.

Hvad er en push-notifikation?

Push-notifikation er en besked sendt af en mobil-app. Det ligner på en måde en tekstbesked med en signifikant forskel. Når du har klikket på den, er den ikke tilgængelig igen. Underretninger via Push bruges således hovedsageligt til at minde om specifikke handlinger, informere om en opdatering eller præsentere nye tilbud. Brugeren skal have forbindelse til internettet for at modtage et push.

 

Hvad er forskel mellem e-mail, SMS og Push?

Nedenfor på infografisk kan du danne dig et overblik over forskelle og ligheder på SMS, E-mail og Pushs egenskaber. Så du ved hvilken slags mobilkommunikation, du skal vælge.

Infografikken viser, at alle kommunikationskanaler har deres egne styrker og svagheder. Derfor kun ved at kombinere to eller flere af kommunikationskanalerne øge effektiviteten af ​​marketingkampagner og kundekommunikation.

 

Når det kommer til rækkevidde og hastighed, slår SMS’en e-mail og push. Da 69,1 % af alle SMS’er bliver læst indenfor de første 5 minutter efter modtagelse og den gennemsnitlige åbningsrate ved SMS masseudsendelser (BULK) er 98 %. Hvis vi sammenligner prisen for at nå en bruger – er push-notifikationer den billigste løsning vej til kommunikation med dine kunder – åbningsraten er dog meget lav ved push.

 

Selvom push via en applikation fremtræde næsten gratis, er der stadig en udgift ved at oprette og vedligeholdelse af en applikation, der skal foretage underretningerne. E-mailen kan indeholde det meste kommunikationsindhold, har den en lav åbningsrate. Det betyder at den ikke alle vil se den ønskede kommunikation.

Vil du vide mere om, hvordan vi hjælpe dig med, at skabe synergieffekter mellem dine kommunikationskanaler i samspil med mobilannoncering og kommunikation med dine kunder? Kontakt os her!


Mere inspiration

Andre sites