Hvad er CPaaS, og hvorfor er det vigtigt for din virksomhed? - LINK Mobility Denmark
Kontakt os

Get in touch

We would love to hear from you and discuss your needs. Let us know how to reach you and we will contact you
  • Beskyttet af reCAPTCHA.
    Google Privatlivspolitik og servicevilkår gælder.
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Kontakt os
BLOG

Hvad er CPaaS, og hvorfor er det vigtigt for din virksomhed?

20 august 2020
Del:

CPaaS – buzzword eller værdiskaber?

IDC forudsiger, at det globale Communications Platform as a Service (CPaaS) -marked vil nå over 17 mia. $ I 2023 med en sammensat vækstrate på 39%. Her forklarer vi mere om dette vigtige udtryk, hvordan det sammenlignes med grundlæggende SMS, og hvordan din virksomhed kan drage fordel af CPaaS.

Hvis du allerede er fortrolig med CPaaS eller vil vide, hvad Link har at tilbyde, kontakt os.

Hvad er CPaaS?

CPaaS står for Communications Platform as a Service. Juniper Research definerer CPaaS som ”en cloud-based platform, der gør det muligt for virksomheder hurtigt og nemt at integrere kommunikationsfunktioner som tale, video og messaging i deres egne applikationer uden at skulle bygge backend-infrastruktur og interfaces. Dette giver dem mulighed for at tilføje nye funktioner såsom chatbots, serviceagenter og kontaktcentre i deres kundevendte applikationer med minimal indsats.” I sidste ende handler CPaaS om at designe motoren bag kommunikationstjenester med fordelen af skalerbarhed.

Kernen i CPaaS er support og orkestrering af flere kommunikationskanaler, som:

  • SMS
  • WhatsApp
  • Facebook Messenger
  • RCS
  • Viber
  • Email

Dette åbner døren til at nå og hjælpe en helt ny forbrugerbase på få sekunder. Da slutbrugere både anvender SMS-kanalen og mere moderne kommunikationsformer, har CPaaS vist sig at være mere fremtidssikret.

Hvad er forskellen mellem SMS A2P Market og CPaaS Market?

Markedet har naturligt udviklet sig fra SMS A2P til CPaaS. SMS A2P-markedet (applikation til person) blev populært i 1990’erne og er baseret på levering af SMS-beskeder og fokuseret på telekommunikationsøkosystemet. Denne modne industri er ved at give plads til CPaaS-markedet, som med mulighed for omnichannel-kapaciteter har et større adresserbart marked og et bredere sæt kommunikationsbrugssager. CPaaS-markedet er et nyere fænomen med mange interessenter, herunder:

  • Telekommunikation
  • OTT
  • E-mail
  • Stemme
  • App push

Da efterspørgslen efter fleksibilitet accelererer, erstatter CPaaS hurtigt SMS A2P som industristandard rundt omkring på de store markeder i Europa.

Hvorfor er CPaaS vigtigt for din virksomhed?

CPaaS sikrer, at din virksomhed ikke har brug for sin egen hardware for at oprette forbindelse til dine kunder og giver mulighed for dybere værdibaserede løsninger ud over kernekommunikationsfunktioner. Det giver lettere, hurtigere, sikrere og mere omkostningseffektiv kundeengagement. CPaaS-portalerne er bygget oven på API’er og giver dig mulighed for at administrere og bruge produkter og tjenester i “apps” med værditilvækst. Kommunikation gøres enklere, fordi du har adgang til dine kunders foretrukne kanaler samlet ét sted.

Hvis du ikke bruger dine kunders foretrukne kanaler, gør dine konkurrenter det!

CPaaS giver dig mulighed for at oprette forbindelse til dine kunder gennem forskellige kanaler. Kunder forventer en skræddersyet oplevelse, og med adgang til flere kanaler har din virksomhed muligheder for at nå de rigtige kunder på den rigtige måde. Mens SMS har en åben sats på 98%, øger engagement og brugeroplevelse at nå dine kunder gennem de mest relevante kanaler. Hvis du ikke bruger deres foretrukne kanaler, gør dine konkurrenter bestemt! Det giver dig mulighed for at bygge bro mellem din virksomhed med nuværende, nye eller potentielle kunder på tværs af kommunikationsnetværk. Anvendelserne af CPaaS er uendelige – alt fra leveringsmeddelelse til detailmarkedsføring til påmindelser, notifikationer og alt ind i mellem. CPaaS giver dig mulighed for at engagere, støtte, informere og konvertere dine kunder mere effektivt end nogensinde.

Vil du vide mere? Kontakt din Link Mobility-repræsentant og finde ud af, hvordan vi kan hjælpe dig og din virksomhed.

Referencer:

“Worldwide Communications Platform-as-a-Service Forecast, 2019–2023,” IDC, 2019.

“Communications Platforms – Transforming Enterprises into Digital Innovators,” Juniper Research, 2018.


Mere inspiration

Andre sites