Kontakt os

Get in touch

We would love to hear from you and discuss your needs. Let us know how to reach you and we will contact you
  • Beskyttet af reCAPTCHA.
    Google Privatlivspolitik og servicevilkår gælder.
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Kontakt os

Forstå Black Friday og hvordan dit brand kan drage fordel

14 oktober 2020
Del:

Det er igen tid til at tænke over, hvordan dit brand kan drage fordel af Black Friday. For den gennemsnitlige forbruger betyder Black Friday rabatter og tilbud, kampagner og kuponer, salg og udgifter. Men for brands repræsenterer Black Friday en enorm mulighed for brandbevidsthed, trafik, kundeloyalitet og køb.

Fakta omkring Black Friday

Dagen efter Thanksgiving er dagen, hvor mange mennesker begynder at købe ind til jul og feriesæsonen, selvom mange også bare er interesserede i de nedsatte tilbud. Forbrugere leder efter en række varer, såsom:

  • tøj.
  • dagligvarer.
  • hårde hvidevarer.
  • teknologi.
  • legetøj.
  • rejser.
  • oplevelser.

Traffic vs Revenue - LINK MobilityI 2019 omsatte Black Friday 11,9 milliarder dollars i onlinesalg – en stigning på 20,2% fra 2018 (Black Friday). Ifølge NRF overgik onlinesalget de fysiske butikkers i 2019: henholdsvis 142,2 millioner til 124 millioner. Teknologi får en større rolle under Black Friday og shopping på ferien. Og i november og december 2019 kom over halvdelen af trafikken fra smartphones, mens mere end 50% af indkøbene kom fra en desktop (Adobe Analytics).

Black Friday’s historie

Black Friday begyndte i USA i 1960’erne og startede juleshopping-sæsonen efter Thanksgiving. Populariteten steg, da detailhandlerne indså, at de kunne tiltrække store skarer med specielle priser. Oprindeligt bestod dagen af butikker, der åbner tidligt, og forbrugere, som står i kø i lang tid i forvejen for at komme først og drage fordel af de tilbudte rabatter. Flere og flere kunder ønsker at undgå at vente udenfor og folkemængderne i butikkerne, og vælger derfor at shoppe online i stedet. Dette inkluderer på computeren, mobiltelefoner og tablets.

Hvad betyder dette for dit brand?

En af de bedste måder at nå ud til kunder og forbrugere er via SMS. Den har en åbningsrate på 98% og en svarprocent på 45% (interne data). En reklamekampagne der benytter SMS, vil opnå, at dit brandnavn bliver eksponeret for dine kunder, der vil være mere trafik i butikkerne og på din hjemmeside og desuden med uimodståelige tilbud under Black Friday, og dermed flere indkøb. Baseret på ovenstående Adobe-statistik kan du antage, at kunder ser på tilbud på deres telefoner og derefter rykker over til deres computere for at købe dem. SMS er altså et godt udgangspunkt for at lokke kunder med Black Friday-tilbud.

I 2019 sendte LINK Mobility 85 millioner sms’er verden over på Black Friday.

Kontakt os i dag for at lære mere om vores cases fra Black Friday, og hvad lige netop dit brand kan opnå i november.

 


Mere inspiration

Andre sites