Email & SMS Marketing: 7 fordele ved at kombinere dem

Kombiner Email og SMS Marketing
author
Theodor Nørgaard2022-02-09

Virksomhed er nødt til at følge med deres kunder, hvis de effektivt skal engagere dem og få de resultater, de sigter efter. SMS beskeden er stadig relativt og har potentialet til at skabe betydelig ROI på dine marketing-aktiviteter. Det er en særlig effektiv kanal til at kommunikere personlige tilbud, notifikationer, advisering, information om begivenhed eller tidsfølsomme oplysninger på. I betragtning af populariteten af ​​mobileenheder er det ingen overraskelse, at Email og SMS Marketing er en kraftfuld kombination. Begge har fordele og ulemper, men i samspil udlignes mange ulemper og en stærk synergi manifestere sig!

Vil du i gang med Email og SMS Marketing? Hos LINK Mobility har du muligheden for at udnytte styrken fra begge kanaler i samspil i vores Marketing Automation Platform!

1. Email og SMS Marketing er udelukkende tilladelsesbaseret

Uanset om man udfylder en online tilmeldingsformular til et ugentligt nyhedsbrev sendt via Email eller afkrydser et felt for at modtage SMS beskeder, gives der samtykke til, at virksomhed kan kommunikere med dig på disse platforme. I stedet for at målrette din målgruppe med annoncer på Sociale Medier, de ikke ønsker at se, tillader en Email Marketing og SMS Marketing tilgang en personlig løsning til at interagere med den rette målgruppe. De, der tilmelder sig, har en real interesser i, hvad du har at kommunikere, hvilket gør dem til perfekte modtagere for dine budskaber.

2. Du kan bruge Email til at opbygge relationer og SMS til at sikre engagementet

Emails har sine forcer ved lange meddelelser, så som nyhedsbreve og fremvisning af produkter og løsninger. Selvom du bør holde dine budskaber korte og let forstålige, kan du fylde mere indhold i en Email end i en enkelt SMS besked. Så du kan bruge Email Marketing til størstedelen af dine beskeder og derefter bruge SMS beskeden til at forsegle aftaler, skabe engagementet eller informere modtageren om vigtige informationer.

3. Du kan forbedre Email permissions med SMS

Som hovedregel har korte og præcise Emails en tendens til at præstere bedre end lange og komplicerede Email med mange budskaber. Der er situationer, hvor en kort Email ikke yder dit budskab retfærdighed. Eksempelvis ved lancering af et nyt produktudbud eller et tidsbegrænset tilbud, hvor du ofte skal fremkalde specifikationer og prisoplysninger.

Med SMS kan du sende en kort besked, der fortæller kundeemner, hvad de kan forvente af en kommende Emails eller sende dem direkte til produktsider eller kategorier. Det kræftfulde ved denne strategi er, at du kan bruge flere ord, end i Emailens emnelinje ville tillade. De fleste modtagere vil instinktivt læse den og afkode dit budskab.

LINK Image

4.SMS inbakken har ikke et spamfilter

Forbrugere modtager sandsynligvis snesevis af Emails om dagen. Derfor anvender de fleste Email applikations spamfiltre og junk mapper, hvor største delen af velmenende Marketing Emails desværre risikere at ende.

På grund af hvordan Email fungerer, er spam næsten umuligt at fjerne fuldstændigt, på trods af reglerne omkring tilladelser og samtykke. SMS-beskeden har på den anden side strenge regler. Forbrugere, der eksplicit har tilmeldt sig at modtage SMS beskeder fra en virksomhed, skal til enhver tid kunne framelde sig!

Dette gør SMS til en kanal af højere kvalitet og det perfekte supplement til Email aktiviteterne i din virksomhed. Marketingstrategier, der indeholder SMS til tidsfølsomme eller vigtige beskeder, der kræver øjeblikkeligt engagement og Email til længere og mere beskrivende indhold, kan således være exceptionelt effektiv!

5. Du kan bruge SMS til hurtige kommunikation

Forbrugere er mere tilbøjelige til at læse Emails på deres telefoner, dette betyder dog ikke altid, at de forholder sig til dem med det samme. Hvis du lancerer en langsigtet og salgsfremmende kampagne, er dette ikke verdens undergang, at alle budskaber ikke bliver afkodet. Men hvis du sender en Email om en kortvarig rabat eller udsalg eller udnytter en uventet tendens, ser du muligvis ikke de øjeblikkelige resultater.

Når Email og SMS Marketing kombineres findes den perfekte løsning. Den gennemsnitlige SMS besked har en åbningsrate på 98 % og 90% af SMS beskeder læses inden for 3 minutter. Når du ønsker øjeblikkelige resultater og engagement fra dine modtagere, er det meget effektivt at kombinere Email og SMS Marketing end blot at stole på Emailen alene.

6. Du kan udnytte indsigt og data fra din Email permissions i både din Email og SMS Marketing

Efterhånden som du udvikler dine Email Marketing kampagner, har du mulighed for at teste og lære, hvilken type indhold der driver engagement og konvertering i dit marked. Med tiden vil du være i stand til at få indsigt i din adfærd og interesser hos dine modtagere. Anvend disse erfaringer til at målrette og personliggøre effektive SMS beskeder.

7. Email og SMS Marketing fungerer godt sammen

Du vil opdage, at der ikke er en gylden strand, når det kommer til Digital Marketing. Men mange marketingstrategier kan tilføjes værdi og blive end mere effektive, når SMS Marketing bruges sammen med Email. For eksempel: Send eksempelvis en SMS masseudsendelse (BULK), der opfordrer dine kunder til at tilmelde sig et Email nyhedsbrev, der er knyttet til deres specifikke interesser. Kreative taktikker som disse giver din virksomhed flere muligheder for, at begynde eller fortsætte værdifuld kommunikation kunder.

At kombinere Email og SMS Marketing er nemt og enkelt hos LINK Mobility. Sørge for at udnytte denne kraftfulde duo, og du vil nyde uafbrudt adgang til forbrugernes opmærksomhed – uanset hvor de er. Kom i gang med en integreret Email og SMS strategi med effektive Marketing Automation muligheder ved hjælp af MarketingPlatform.

Kontakt os!

Klar til at løfte din marketing til Omnichannel status? Kontakt os eller book et videomøde med en af vores danske medarbejdere!

LINK Image

LINK Mobility er Europas førende leverandør inden for mobilkommunikation med speciale i Messaging, Marketing Automation, SMS Gateway, digitale tjenester og intelligent brug af data. LINK er noteret på Oslo Børs, se vores Investor Relations her.