Kontakt os
Kontakt os
BLOG

Sådan anvendes SMS hos vores kunder

14 juli 2021
Del:

Når det kommer til hurtig og direkte kommunikation er masseudsender via SMS (bulk SMS) en nøgle. Kommunikation med dine kunder er værdifuld for både dig og dine kunder. For virksomheder betyder SMS’ens anvendelse store muligheder for både tids- og omkostningerminimering, samt en forbedring af salgs- og kommunikationsprocesser. Med SMS-kampagner kan du lettere engagere og skaffe kundeemner, stimulere eksisterende og få inaktive kunder tilbage i folden.

 

SMS i e-handel

Effektiv og hurtig SMS-kommunikation er et af de mest kritiske aspekter af kundeservice i e-handelssektoren. SMS giver dig ikke kun chancen for at automatisere processen med meddelelser om ordrestatus eller tilgængelighed af produkter, men er også en effektiv måde at øge salget. implementeres let via API, interface eller integrationer gennem de mest populære e-handelssystemer til din markedsføring.

Fordele og anvendelser:

  • Automatiser ordrestatusmeddelelser
  • Øg trafikken til din webshop takket være forkortede links
  • Informer kunder om attraktive tilbud og rabatter
  • Implementere automatiske forsendelser for at minde kunder om forladte indkøbskurve
  • Enkle loyalitetsløsninger baseret på SMS

Læs vores bud på effektive SMS-strategier til e-commerce her!

SMS til finans, bank og lån

Med SMS kan du forbedre informationsstrømmen mellem din virksomhed og dine kunder. Hurtig og pålidelig SMS-kommunikation letter tiden for din kundeservice og forbedrer kvaliteten af ​​de tjenester, som du tilbyder. SMS-information kan sikre dine budskaber, når frem.

Fordele og anvendelser:

  • Pålidelig kommunikationskanal
  • Automatiske påmindelser om forsinkede eller kommende betalinger
  • Kundeundersøgelser baseret på indsamling af feedback
  • Effektive SMS-kampagner, der øger antallet af downloads til din app
  • SMS som en del af to-faktor-authentication
  • Få hurtigere betaling og færre tab på debitorer

SMS til restaurant- og madlevering

Takket være SMS kan restauranter, både de fysiske og gennem madleverancer, øge salget og få en værdifuld marketingkanal. Beskeder sendt direkte til forbrugernes telefoner er en fantastisk måde at informere om bookinger eller leverancer, samt få flere besøgende på.

Fordele og anvendelser:

  • SMS-kampagner med rabatkoder eller koponer til nye kunder
  • Tilskynd online bestilling og levering af tjenester
  • Informer om nyheder om dine tjenester eller menu
  • Informer dine kunder om bekræftelse af ny ordre og leveringstid
  • Kundeundersøgelser efter levering eller besøg

 

SMS til lokale myndigheder og offentlige institutioner

Med SMS får du en hurtig, direkte og troværdig kanal til at informere borgere. SMS åbner i gennemsnit indenfor de første fem minutter, hvorfor SMS-gatewayen er et perfekt værktøj til hurtigt at få vigtig information ud til mange mennesker. Det er nemt at sende SMS-beskeder fra computeren – alt hvad du behøver er en kontaktdatabase og en internetforbindelse.

Fordele og anvendelser:

  • Send underretninger om officielle sager og dokumenter
  • Opret SMS-påmindelser til forsinkede betalinger
  • Gennemfør meningsmålinger og borgerafstemninger
  • Implementering af SMS-nyhedsbreve, der informerer om lokale begivenheder
  • Hurtige SMS-alarmer i nødsituationer (trafikpropper, farlige situationer, vejr, epidemier osv.)

 

SMS’ens anvendelse indenfor logistik og transport

SMS-beskeder, der informerer om leveringsstatus, er en standard for kundeservice. Forbind dit supply chain management system til SMS-gatewayen for at automatisere informationsstrømmen. Hurtig levering af informationer og intet krav til internetforbindelse for modtager gør SMS-kanalen til en perfekt kanal for logistikvirksomheder.

Fordele og anvendelser:

  • Send SMS’er på forskellige stadier af leveringsprocessen
  • Effektiv kommunikation indenfor virksomheden, f.eks. mellem lager og chauffør
  • Send SMS med et link til kvittering, toldbetaling og reservationsbekræftelse mm.
  • Automatiske advarsler om fejl i driften af ​​logistiksystemer
  • Udfør kundeundersøgelser
  • Aftal leveringer med modtager

 

SMS i bilindustrien

Brug SMS-kampagner til at holde kunder engagerede, f.eks. gennem invitationer til testkørsel, events i butikken eller informere om eksklusive tilbud. Den høje effektivitet ved SMS’ens anvendelse sikre, at du når modtagere og er en perfekt kanal til at øge salget og samtidig give forbrugerne en god og personlig kundeoplevelse.

Fordele og anvendelser:

  • Generer kundeemner fra multi-kanal kampagner med long numbers
  • Påmindelser om bilservice, ophævelse af garantier og tekniske undersøgelser
  • Send SMS-beskeder om ordrer, eftersyn, sæsonskift og reparationer
  • Automatisering af mødeaftaler i kalenderen
  • Effektive SMS-kampagner med salgstilbud

 

SMS i ejendomsbranchen

En pålidelig kommunikationskanal er afgørende for, at få tilfredse kunder, øge antallet af kundeemner og salg. SMS-beskeder giver dig mulighed for at forbedre både service- og salgsprocesserne. Med SMS kan du tilbyde kunderne en bekvem form for kommunikation med din virksomhed. Send tidsbegrænsede tilbud og vigtig information.

Fordele og anvendelser:

  • Automatisering af kalenderadministration og invitationer
  • Personlige SMS-kampagner med links til relevante boliger
  • Reducer antallet af aflyste eller ubesvarede aftaler takket være SMS-påmindelser
  • Send beskeder med links til objektets fotogalleri og yderligere oplysninger
  • Opret engagement og indsaml kundeinformation, interesse og feedback

 

SMS til ikke-statslige organisationer

Brug tekstbeskedens potentiale til at sende øjeblikkelig information. Dine modtagere har ikke brug for en internetforbindelse eller en bestemt telefon for at kunne modtage dine SMS-beskeder, hvilket muliggør effektiv kommunikation. Send personlige meddelelser, der indeholder information, nyheder og invitationer.

Fordele og anvendelser:

  • Opbyg et sammenhold omkring din organisation via nyhedsbreve via SMS
  • SMS-beskeder sendes til dine donorer med nyheder og opdateringer
  • SMS-kampagner med et link til mere information, indhold, videoer eller blogindlæg
  • Påmindelser om kommende velgørenhedsårsager og begivenheder
  • Sende afstemninger og afstemninger
  • Indsamling og donationer via Keyword “Donation” til Short codes som 1220

 

SMS til detailhandel og butikker

Integrer dit CRM-system med vores SMS Gateway API for at starte en omkostningseffektiv mobilkommunikation. Segmentér og personalgør ved at indlæse personlige data direkte i SMS-beskeden. Brug SMS til at sende målrettede tilbud, invitationer til digitale eller fysiske begivenheder, eller brug det som en praktisk kommunikationskanal for medarbejderne.

Fordele og anvendelser:

  • Skab og udvid kundedatabasen
  • Engagerende SMS-kampagner med eksklusive tilbud
  • Enkle loyalitetsløsninger med automatiske SMS-beskeder
  • Øg trafikken til din fysiske eller digitale butik gennem rabatkoder via SMS
  • Send automatiske beskeder vedrørende retur eller garanti

 

SMS til idræts- og sportsklubber

Opret engagement og informer dine medlemmer hurtigt via SMS. Send ændringer til tidsplanen, træk trafik til din app eller informer om aflysninger. Spar tid på din kommunikation, og brug SMS til f.eks. påmindelser om forsinkede betalinger, SMS-beskeder inden træning eller ved bookede sessioner.

Fordele og anvendelser:

  • Implementere nyhedsbrev funktion via SMS for at henlede dine kunders og medlemmers opmærksomhed på specifikke begivenheder og sessions
  • SMS med link for at forny medlemskab eller reservere pladser
  • Giv oplysninger om pludselige ændringer i tidsplanen
  • Opret ekstra salg gennem SMS-kampagner
  • SMS-påmindelser om kommende kort og fornyelse af abonnementet

SMS’ens anvendelse i turisme og rejsebureauer

Gennem SMS’s globale dækning kan du nemt sende SMS til kunder og medarbejdere, uanset hvor de er, uden behov for en internetforbindelse. Automatiske meddelelser sendt direkte fra dit CRM-system sparer både tid og penge. Brug SMS-marketing til at engagere dine kunder med attraktive tilbud eller meresalg af aktiviteter på rejsen.

Fordele og anvendelser:

  • Forøg salget af tilbud i sidste øjeblik
  • Hurtig SMS-kommunikation i tilfælde af forsinkelser eller ændringer
  • Billetter og reservationsbekræftelser
  • Forøg kundeengagement og antallet af tilbagevendende kunder med SMS-kampagner
  • Kundeundersøgelser efter en rejse eller booking

 

SMS’ens anvendelse i forsikringsselskaber

Forbedre dit arbejds-flow ved at automatisere kommunikation med kunder. Skab engagement ved at sende massemails direkte fra din computer, hurtigt og effektivt direkte i hånden på dine kunder. Annoncer kommende betalinger, ændrede vilkår og særlige tilbud.

Fordele og anvendelser:

  • SMS-påmindelser om fremtidige betalinger
  • Administrer kalenderinvitationer via automatisk SMS
  • Informer om fornyelse af forsikring via SMS
  • Send forsikringstilbud med attraktive rabatter
  • Kundetilfredshedsmålinger

 

SMS til inkassofirmaer

Ved SMS’ens anvendelse øger du chancen for, at flere debitorer åbner og tager dine meddelelser til efterretning. Med SMS får du en hurtig direkte kanal til at sende påmindelser om økonomisk gæld og sikre de ser dine beskeder.

Fordele og anvendelser:

  • Reducer omkostningerne, og få betalinger hurtigere ved at sende betalingspåmindelser og underretninger
  • Forenkle indsamlingsprocessen gennem direkte links til betalingen
  • Automatiser tekstbeskeder om forfalden gæld
  • Konfigurer automatiske strømme før betalinger
  • Forbedr kundeservice med tovejskommunikation

 

SMS til begivenheder

Forøg billetsalget gennem målrettede kampagner og eksklusive tilbud. Gennemfør salget direkte i kundens mobiltelefon via links til reservationssystemet. Løs problemerne, før de sker gennem en hurtig og pålidelig kommunikation med medarbejderne under begivenheder.

Fordele og anvendelser:

  • Opbygge en værdifuld base af førstepartsdata med potentielle kunder til kommende begivenheder
  • Effektiv ledelse og information til medarbejderne under arrangementet
  • Sende hurtige meddelelser til deltagere i begivenheden
  • Indsamle feedback efter begivenheden gennem undersøgelser og afstemninger
  • Øge salget af yderligere tjenester og produkter under arrangementet

 

SMS i sundhedsvæsenet

Send beskeder til patienter for at forbedre arbejdsgangen for anlægget, hospitalet eller klinikken. Brug SMS-kommunikation til at minde om besøg, dosering af medicin og information om ændringer. Inviter og mind borgere om at booke nye besøg, foredrag eller begivenheder.

Fordele og anvendelser:

  • Informationskampagner
  • Forbedre arbejdsprocessen og reducere antallet af ubesvarede besøg via SMS-påmindelser
  • Forenkle kommunikationen med dine patienter ved at implementere vores SMS-system med dit eksisterende system
  • Sende e-recepter og beskeder om testresultater via links
  • Sende invitationer til yderligere undersøgelser og prøver

 

SMS til virksomheder

Brug SMS-beskeder til at informere om særlige tilbud, begivenheder og kampagner. SMS er en fremragende marketingkanal til salg takket være dens direkte kommunikation og høje åbningsrate.

Fordele og anvendelser:

  • Forbedre din kundeservice med tekstbeskeder om ordrestatus
  • Øge salget gennem meddelelser med aktuelle kampagner
  • Strømline dine kalenderinvitationer og reducer antallet af ubesvarede aftaler via SMS-påmindelser (f.eks til frisører og skønhedssaloner)
  • Send SMS med links til ordrer og rabatkoder
  • Opbygge loyale kundeforhold med tovejskommunikation og nyhedsbreve via SMS

 

SMS til produktionsindustrien

Forbedre din interne kommunikation ved hjælp af SMS. Sikre en hurtig og effektiv informationsstrøm mellem afdelinger. Gennem vores åbne API kan du automatisere maskine advarsel og meddelelser om produktionsprocessen.

Fordele og anvendelser:

  • Øget arbejdssikkerhed med øjeblikkelige SMS-advarsler
  • Forbedre medarbejdernes informationsflow
  • Sende oplysninger om maskiners driftsstatus og eventuelle problemer
  • Administrere store afdelinger og teams i en hurtig og direkte kanal
  • Automatisere kundeservice ved at sende opdateringer om ordrer, lager osv.

 

 

 

Dette er bare nogle af de måder hvorpå vores kunder anvender Gateway. Vil du vide, hvordan vi kan hjælpe dig? Kontakt vores lokale danske kontor!

LINK Mobility er på Børsen i Oslo, vil du vide mere om vores investor relationer?


Mere inspiration

Andre sites