De hurtige svar: Hvordan overvinder du de største digitale barrierer i digital handel B2B

Gartner & LINK Mobility svar på digitale B2B barrierer
author
Theodor Nørgaard2021-08-19

Næsten alt i dag bevæger sig online. Det betyder dog ikke, at processen altid er let. Der er nogle barrierer for at flytte salgsaktiviteter til digitale kanaler. Hvad er de største barrierer, og hvordan kan vi overvinde dem?

De største digitale barrierer i digital handel B2B

Efterhånden som din virksomhed er blevet mere digital, har dine kunder så bemærket manglende evne til at forhandle, komplekse eller utilgængelige produkter eller længere varighed før købet er gjort? Ifølge Gartner er det nogle af de mest almindelige digitale barrierer i digital handel B2B.

Nedenfor på figur 1 kan du se de største barrierer i B2B salg og køb online.

LINK Image

Virksomheder benytter Chatbots, Messaging eller SMS Gateway til at kommunikere med deres kunder eller brugere til at lette kommunikationsstrømmen og nedbryde digitale barrierer i deres B2B handel.

En ting, Gartner anbefaler, er at “understøtte en række almindeligt anvendte kommunikationsværktøjer, så kunderne kan få øjeblikkelig hjælp eller handle” og dermed nedbryde digitale barrierer i digital handel B2B. Dette inkluderer chatbots, samt globale chat apps, såsom WhatsApp, Facebook Messenger, Viber og andre praktiske kommunikationskanaler, som eksempelvis SMS. Chatbots giver kunderne mulighed for at række ud efter hjælp når som helst og hvor det er nødvendigt, med mulighed for menneskelig interaktion, hvis nødvendigt. Det skaber et bekvemt og let købsmiljø for kunden og er mere omkostningseffektiv og tidseffektiv for din virksomhed.

Derudover forbedrer du kundeoplevelsen og øger kundetilfredsheden gennem dialog med kunder via de apps, de allerede bruger.

Dialog er den letteste vej til konvertering. Med mobilshopping eksempelvis via RCS, kan du forkorte salgscyklussen og gøre online shopping endnu lettere for dine kunder.

Multimedie meddelelsesoplevelse er fantastisk til mersalg og krydssalg. Conversational Messaging er en voksende kommunikationsmetode og skaber et spændende og involverende kundeunivers. Det forbedrer samarbejdet og forhandling og giver kunderne mulighed for at udtrykke deres mening, stille spørgsmål og gå i dybden med dine produkter og tjenester.

Kontakt os!

Vil du vide, hvordan LINK kan hjælpe din virksomhed med, at overvinde de største digitale barrierer i digital B2B handel? Kontakt os eller book et videomøde med en af vores danske medarbejdere og høre mere!

LINK Image

LINK Mobility er Europas førende leverandør inden for mobilkommunikation med speciale i Messaging, Marketing Automation, SMS Gateway, digitale tjenester og intelligent brug af data. LINK er noteret på Oslo Børs, se vores Investor Relations her.