Kontakt os

Get in touch

We would love to hear from you and discuss your needs. Let us know how to reach you and we will contact you
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Kontakt os

Skriver du den rigtige SMS?

25 juli 2019
Share:

Skriver du den rigtige SMS?

Få din kunde til at reagere

Fylder du dine beskeder med unødvendigt indhold? Det er forståeligt nok, men de færreste tænker over at det slører budskabet og forringer beskedernes evne til at levere et kort og konkret budskab.
Hvis du vil have kunden til at udføre en handling, så skriv det i starten af SMS’en efterfulgt af, hvad kunden får ud af det. Tests viser, at modsat mange andre reklameformer, så er der er større respons på de SMS’er, hvor handlingen/budskabet beskrives helt fra start og belønningen til sidst i SMS’en.

Læseren skimter kun din SMS.

Hvis modtageren på forhånd kan se, at det er en lang SMS, træffer en stor del af modtagerne beslutningen om, slet ikke at læse noget af det.


Begræns snik-snakken.

Fjern alt overflødigt indhold. Når du har skrevet teksten så læs den igennem igen og se om du kan spotte noget, der er irrelevant eller selvsagt.


Tiltal kunden og jer selv korrekt.

Undgå at bruge ”man”. ”Man” virker mindre nærværende og vedkommende. Det er jo en ubestemt person og ikke mig det handler om.
Prøv selv at smage lidt på disse to sætninger: ”Man kan nu købe ostepops i vores webshop” / ”Du kan nu købe ostepops i vores webshop”.
Brug ”vi” og ikke jeres firmanavn! Få kunden til at føle at det er personer der taler til dem.


Brug sanseord, sociale ord, salgsord, tryghedsord.

Når du taler til kunden, er det vigtigt at bruge de rette ord. Brug lidt tid på at vende alle ord, og se om de måske kunne ændres til nogle mere
kraftfulde og spændende ord, som forstærker jeres budskab.

SANSEORD: Når du skal give dit produkt et tillægsord, så brug spændende ord der vækker dine kunders sanser.
Eks.: cremet, crispy, funklende, knitrende, rustik.

SOCIALE ORD: Du skal slå på fællesskab og medlemsskab. Altså få din kunde til at føle sig unik.
Eks.: Alliance, broderskab, teamplayer.

SALGSORD: Gør det klart for kunden, hvad du vil have dem til.
Eks.: Book nu, Download her, køb nu.

TRYGHEDSORD: Alt efter hvad du sælger, kan du lande kunden ved at bruge de rette tryghedsord.
Disse ord giver din kunde en opfattelse af, at du forstår deres behov.
Eks.: Børnevenlig, stabil, godkendt, sikkerhed, kvalitetstestet.

 

SMS 1 – Fyldt med overflødige ord

”X-firma”
Kunden ved allerede godt, hvem der skriver. Brug i stedet ”Vi”.

”Man kan se vores tilbud”
Informer ikke kunden. Befal dem ved eksempelvis at benytte ordene ”klik her”.

”Man kan se vores tilbud”
Hvis du insisterer, så skriv ”du” i stedet for ”man”.

”Send ”shopjul” til”
Kunden mister tålmodigheden før de når dertil. Det skal stå først i SMS’en.

”webshop”
Hjemmesiden behøver vi slet ikke omtale, for den går de ikke ind på, hvis de ikke når at læse, at der er en rabat at hente.


SMS 2 – Her får du et bedre alternativ

  • Fordi budskabet er kort og klart, udnytter du alle de unikke fordele ved en SMS. 
  • Husk på, at 98% af alle SMS beskeder åbnes og læses inden for 5 minutter.
  • Det er inspirerende og letlæseligt.
  • Det handler ikke om at skrive mest muligt information, men derimod om, at informationen har det rigtige indhold. 

 

Tag kontakt

LINK Mobility er Europas førende leverandør inden for mobilkommunikation med speciale i messaging, digitale tjenester og intelligent brug af data.


Mere inspiration

Andre sites