Kontakt os

Get in touch

We would love to hear from you and discuss your needs. Let us know how to reach you and we will contact you
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Kontakt os

Hvorfor skal jeg planlægge min SMS-markedsføring?

25 juli 2019
Share:

Hvorfor skal jeg planlægge min markedsføring?

Står du i den heldige situation, at nogle af dine kunder har afgivet tilladelse til, at du må kommunikere med dem på mobilen? Hvis ja, så har du en fremragende mulighed for at skabe din egen kosteffektive markedsføringskanal som kan øge din bundlinje.

Desværre ser vi ofte, at virksomheder bruger mange penge og ressourcer på at indsamle værdifulde permission for dernæst at fejle i eksekveringen.

Årsagen kan skyldes, at virksomheden ikke får lagt en plan for hvad målet og udbyttet skal være. I andre tilfælde kan det skyldes, at virksomheden simpelthen løber tør for gode ideer til, hvordan der skabes kontakt til den enkelte kunde.

I denne blog vil jeg give dig konkrete råd til at lægge en plan for, hvordan du kan opnå succes i kommunikationen med de kunder som har afgivet en permission.

 

Checkliste til SMS-markedsføring

Hvem er hovedansvarlig for markedsføringen?

Udvælg én person, der er hovedansvarlig for SMS udsendelse og eksekvering i forbindelse med din markedsføringskampagne. Personen er ikke nødvendigvis den, som skal klare alle de omkringliggende opgaver, men vedkommende bærer det overordnede ansvar i forhold til overholdelse af deadlines og mål. 

Sæt et konkret mål:

Hvad er kampagnes overordnede mål? Rigtig mange kampagner fejler fordi virksomhederne simpelthen vil alt for mange ting på en gang. Beslut dig for om dette omhandler:

  • At indsamle nye potentielle kunder
  • At indsamle værdifulde permissions til kundeklubben
  • At booste salg
  • At skaffe trafik til din webshop eller fysiske butik
  • At øge kendskabsgraden til dit brand
  • At få dine kunder til at downloade din app

Skal du have inspiration til at skrive den ”rigtige” SMS finder du hjælp her: https://linkmobility.dk/blog/skriver-du-den-rigtige-sms/

Planlæg din tid:

Mange virksomheder glemmer at afsætte tiden. Det kan virke banalt, men det er vigtigt at få koordineret og aftalt hvor meget tid I skal afsætte. Aftal eksempelvis, at der er en eller flere personer, som skal arbejde dedikeret med disse indsatser 2-3 timer om ugen.

Planlægning og strategi:

  • Planlæg, hvilke dage og tidspunkter i ønsker at udsende SMS’erne.
  • Udform tekster til hele eller dele af din SMS-kampagne på en gang, så de kan afsendes automatisk på planagte tidspunkter.
  • Foretag eventuelt A/B test for at ramme det tidspunkt, hvor i får den bedste clickrate og respons.

 

Årshjul

Det er utrolig effektivt, at få udformet et årshjul. På den måde glemmer I ikke en fremragende mulighed for at drage fordel af eksempelvis Black Friday og lignende. 
Årshjulet er tænkt som et taktisk værktøj, der skal understøtte en on-going SMS-aktivering af dine permissions med afsæt i sæson, temaer og mærkedage.

Mærkedagene har en naturlig deadline og dine tilbud er derfor kun gyldige i en tidsbegrænset periode. Det er til fordel for dig, i og med at modtageren skal gøre noget aktivt for at indløse deres rabat. Det er vigtigt at budskabet når ud til modtageren i tide og at beskeden bliver læst. Netop derfor kan du overveje at bruge SMS som kommunikationskanal. SMS er en kort og præcis beskedform og åbningsraten er høj. Se eksempler herunder:

Forår:

  • Valentinsdag (gavehits)
  • Landsindsamling
  • Oscar-uddeling
  • Påskeferie
  • Katalogudgivelse
  • Modeuge

Sommer:

  • Dronningens fødselsdag
  • Mor- og fars dag
  • Studentergaver
  • Sommerhus
  • Festival og ferier

Efterår:

  • Efterårsferie
  • Katalogudgivelse
  • Modeuge

Sommer:

  • Black Friday
  • Cyber Monday
  • Halloween
  • Jul og nytår

Tag kontakt

LINK Mobility er Europas førende leverandør inden for mobilkommunikation med speciale i messaging, digitale tjenester og intelligent brug af data.


Mere inspiration

Andre sites