Kontakt os

Get in touch

We would love to hear from you and discuss your needs. Let us know how to reach you and we will contact you
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Kontakt os

Beløn og motiver den tilbagevendende kunde

25 juli 2019
Share:

Beløn og motiver den tilbagevendende kunde

At skaffe nye kunder er væsentligt dyrere end at fastholde dem, du allerede har. Tilbagevendende kunder er derfor langt mere lønsomme end de førstegangskunder, som du har været ude og bruge markedsføringskroner på at erhverve dig. I den henseende kan det give god mening at motivere og belønne den tilbagevende kunde for at komme igen.

Der findes rigtig mange gode metoder og værktøjer, som kan hjælpe dig med det, men hvis du ønsker at fange dine kunder direkte på mobilen, så vil jeg i dette indlæg præsentere dig for to konkrete forslag, som kan motivere dine kunder til genkøb.  

SMS med mobile kuponer og digitale stempelkort  

Du kan bruge den mest effektive tekst-kommunikation på mobilen til at sende mobile kuponer og stempelkort. Disse værktøjer er fremragende metoder til at holde på dine kunder og få dem til at komme igen.

Mobile kuponer

Mobile kuponer er en hurtigt voksende markedsføringsmetode, som vinder indpas hos de danske virksomheder. Mobile kuponer kan skræddersys til dig alt efter behov og kan designes og brandes ud fra dine ønsker.

Som udgangspunkt vælger de fleste virksomheder at tilbyde kuponer som er unikke i en tidsbegrænset periode for kunden. Du kan også lave mere avancerede kuponer med indløsningskoder/stregkoder, som scannes i butikken af butikspersonalet.  

Eksempler:

Når caféen er lidt død en tirsdag formiddag kan du udsende en mobilkupon og give alle dine kundeklubmedlemmer 20 % på kaffe indtil kl. 19.00.

Du skal holde et VIP-arrangement i butikken og udsender mobilekuponer til dine kunder. Kuponen indløses i døren og er adgangsbillet for aftenens begivenheder.

Du ønsker at indsamle værdifulde permissions til markedsføringsbrug. Du markedsfører via skilte: ”Send KUNDEKLUB til 1220 og meld dig ind i kundeklubben. Du får samtidig 10 % rabat ved dit næste køb”.

Digitale stempelkort

Alle kender det traditionelle pap-stempelkort.

Kunden har det ikke altid på sig og misser derfor muligheden for at få et stempel.

Dette gør at pap-stempelkortet mister sin effekt og evne til at få kunden til at vælge din café, hotel eller webshop frem for konkurrenten.

Når stempelkortet er udfyldt, vil systemet automatisk sende kunden en mobilkupon på den rabat eller ydelse som du ønsker. Med det digitale stempelkort, har kunden det altid på sig.

Sådan ser det ud for kunden:

Det digitale stempelkort er altid lige ved hånden, fordi 87 % af os har mobilen på os 24 timer i døgnet.

Tag kontakt

LINK Mobility er Europas førende leverandør inden for mobilkommunikation med speciale i messaging, digitale tjenester og intelligent brug af data.


Mere inspiration

Andre sites