Kontakt os
Kontakt os
BLOG

Black Friday 2021 Best Practices

9 november 2021
Del:

Forberedelse til den store dag

Black friday og julehandel nærmer sig forestående og erhvervslivet leder efter nye måder at tiltrække kunder. I betragtning af den omsætning, der står på spil, bør du være klar til, at anvende de nødvendige midler til, at nå ud til og engagere dine kunder.

Tros mange restriktioner ramte sidste års Black Friday et rekordhøjt antal online shoppere, med en omsætning på op til 188,2 milliarder, hvor 39 % af den globale befolkning vælger at købe via mobiltelefon i modsætning til de 61 % som foretog deres indkøb via bærbare computere. I 2021 vil dette tal sandsynligvis kun vokse.

Eksperter vurderer, at det samlede onlineforbrug den sidste del af året også vil overgå sidste års tal, med op mod 55 % af disse køb foretaget via mobiltelefon (Adobe Analytics).
Vi har sammensat nogle bedste fremgangsmåder for, at hjælpe med at kickstarte din kampagne og sikre, at din kundes mobilebeskeder er skarpe på Black Friday 2021.

Vind kunder med disse Best Practices til Black friday

Start din kampagner inden Black Friday

Tiden til at udrulle din kampagne er kommet. Ligesom du ikke kan vente til sidste øjeblik med, at køre en marketingkampagne, er Black Friday ingen undtagelse. Det er vores erfaring, at gennemarbejdede Black Friday-kampagner starter i oktober eller mindst seks uger før Black Week. Så hvis du ikke er startet, så er tiden nu inde til, at skabeden rigtige landingsbane for nye og eksisterende kunder. Begynd allerede nu, at sætte dine KPI’er, mål og benchmark-forventninger baseret på data fra tidligere år.

Sørg for, at din kundedatabase og marketingsamtykker er opdateret. Bed kunderne om at tilmelde sig for, at modtage tilbud og notifikationer om alle de kommende fordele.

Brug push og notifikationer

Kan du huske, hvordan vi anbefalede at komme i gang tidligt? Notifikationer kan oplyse forbrugere om kommende tilbud et par dage før den store dag. Du kan sende brandet indhold, endda oprette en nedtælling, indtil Black Friday starter. Når det hele begynder, kan du benytte dig af påmindelser til, at minde brugerne om, hvor meget tid der er tilbage til slutningen af Black Friday, eller når tilbuddet slutter under Black Week. Som med alle meddelelser anbefaler vi, at du følgende disse råd for at sikre succes:

  • Sørg for, du sender personligt og skræddersyet indhold og/eller tilbud til dine kunder
  • Send tidligt for maksimal effekt
  • Vær specifik med fremhævelse af værdi
  • Hold dit indhold i en engagerende tone
  • Husk CTA, så kunden forstå næste trin
  • Send opfølgende beskeder for at øge sandsynligheden for at lukke salget

Hold øje med og juster dine tilbud i realtid

At hold øje med kundeoplevelsen og køberrejsen er afgørende i hvert trin for at kunne forstå kunden, og hvordan du kan sikre en succesfuld kampagne. Med disse tips, kan du sikre din Black Friday-kampagne bliver en succes:

  • Sørg for, at du har adgang til den rigtige statistik
  • Test den digitale oplevelse for at få en førstehåndsforståelse af, hvordan din kundes oplevelse er
  • Mål hastighed og ydeevne på websted, samt den overhåndende kundetilfredshed
  • Optimer tilgængelighed og kvalitet, så kundeoplevelsen strømlines

Giv tilbud til og med Cyber Monday

Hvis du har overskudslagre, eller Black Friday-salget har brug for et ekstra boost, så fortsæt dine tilbud til Cyber Monday. Send kampagner og/eller belønninger til de kunder, der har købt på Black Friday for at købe en tilføjelse til deres produkt – og husk altid at holde opsalge og krydssalg personligt, så det passe med kundens preferencer.

Gaveguider

Gaveguider er et godt værktøj til at navigere i alle de produkter, du tilbyder. En gaveguide vil også hjælpe kundens processer med, at browse for at købe mere. Lav guide, der henvender sig til modtagernes venner, familiemedlemmer osv. Alle guides skal tydeligt instruere kunden. Så de let kan navigere på dit websted for hvert enkelt produkt.

Brug passende emojis

Emojis er gode til engagement og hjælper med at opbygge en personlig vinkel og forbindelse virksomhed og kunde imellem. Emojies er også sjove og populære, iøjnefaldende og bidrager, hvis brugt rigtigt, til din personligetone over for kunden. Brug emojis til at tiltrække opmærksomhed og nyde en højere åbningsrate. Ved anvendelse af emojies i din kundekommunikation, kan du opnå en øget åbningsrate på op til 4 %.

Skab en omnichannel shoppingoplevelse ved Black friday

Det ses i de fleste virksomheder har en række forskellige kanaler interageret med din kundebase. Sociale medier til din hjemmeside til din fysiske butik, så du kan forbinde alle disse touchpoints. For eksempel kommer en kunde, der har set dit produkt på en app, ind i din butik og bliver hjulpet af en medarbejder til at finde produktet. Ved at anvende en omnichannel-oplevelse i kundeloyalitetprogram, kan du påvirke hele kunderejsen og sikre, at den er god fra start til slut. Med et velovervejet og fuldendt kommunikationsmix kan du forbedre kundetilfredsheden og øge salget drastisk.

Ved at integrere automatiske samtalehandel eller SMS-beskeder i din strategi, kan du forbinde virksomhed med kunde på hvert trin på vej om køb. Uanset hvilke mobilekanaler din kunde vælger, åbner du en dialogmuligheder og direkte adgang til budskabsspredning, så du kan præge kunderne til hurtigere gennem salgstragten. Om du end vælger Chatbot, stemmeassistent, WhatsApp og SMS kan du drive værdifuld kommunikation med din kunder, og du bliver i stand til at skabe et personlige præg på salgsprocessen.

Retarget dit publikum og reducer tabte kurve

En forladt kurv er, når en kunde tilføjer varer til deres digitale indkøbskurv på dit websted og derefter ikke gennemfører købet. Da det sker i slutningen af salgstragten, kan det være en game-changer, at påvirke kunde netop i denne situation. Det kan ændre volumen af dine salg. På grund af denne usikkerhed der opstår for kunden i en tabt kurv situation, er der et par nyttige tricks til at påvirke kunden i denne situtation:

  • Skræddersy indhold til de kunder, der er i browsing-tilstand
  • Inkluder anmeldelser og inkorporer prissammenligningsværktøjer for at få dem, som browser, til at forpligte sig til dine produkter
  • Opsæt påmindelser via SMS, WhatsApp eller e-mail for at minde dine kunder om de varer, de har efterladt
  • Hvis du virkelig ønsker at forsegle handlen, så kør et rabattilbud på købs- eller fragtprisen
  • Fortæl tydeligt returnering og ombytning
  • Gør din betalingsproces brugervenlig og inkluder ende mest populære betalingsmuligheder
  • Skab en hastesituation i dine tilbud. Tidsfølsomme tilbud klarer sig bedre end dem, der kører kontinuerligt. Et særligt tilbud til at fremhæve på et bestemt tidspunkt. Umiddelbarhed vil motivere dine kunder til at “lægge i kurv” og mindske risikoen for at opgive deres køb
  • Brug visuelt indhold såsom videoer og infografik til at øge bevidstheden

Genskab interessen ved at appellere til kunden gennem visuelt indhold før, under og efter Black friday

Visuelt indhold fanger kundens opmærksomhed på en måde, som simpel tekst ikke gør. Inkluder dine bedste tilbud og/eller tilbud sammen med nyttige oplysninger, der vil hjælpe dine kunder på deres købsrejse og hjælpe med at øge dine konverteringsrater.

Vær på forkant med konkurrenterne sammen med os

Som en kommunikationsplatform og eksperter i mobiletjeneste – tilbyder LINK Mobility en lang række kanaler til at dække dine specifikke behov og styrke dine budskaber, marketing og kommunikation med dine kunder.

LINK Mobility leverer mobilkommunikationstjenester, der kan brandes og verificeres, så dine kunder ved, at de er legitime og reale tilbud, der kommer fra din virksomhed.

Nogle nøgletjenester til en brandet, personlig oplevelse for din kunde inkluderer:

  1. Rich SMS giver dig mulighed for at bygge og skræddersyede landingssider med de vigtige CTA’er
  2. Verificerede WhatsApp Business-konti sikrer, at dine kunder er sikre på, at beskederne er fra en verificeret virksomhed. Du kan sende billeder, videoer, dokumenter og mere
  3. Vores SMS Gateway muliggør realtidskommunikation og bidrager med de højeste åbningsrater muligt
  4. LINK Conversations letter tovejsdialoger mellem kunder og virksomhed
  5. Muligheder for indsamle relevante data
  6. Tiltræk effektivt flere kunder, spar omkostninger og øg omsætningen med mobilkuponer, som kan bruges i butikken eller online
  7. Udover at få betalt hurtigere, så sørg for kontaktløs betaling ved at bruge LINK Mobile Invoice
  8. Under og efter dine kampagner kan du overvåge, følge fremskridt og analysere resultater i Umbrella
  9. Black Friday er den største detaildag i kalenderen, men den direkte kundekommunikation behøver ikke at stoppe efter Black Friday
  10. Brug LINK Mobility Chat til at holde samtalen i gang ved at engagere dine kunder, øge tilfredshedsniveauet og give kunderne den ultimative kundeoplevelse med din virksomhed
  11. Sørg for, at du engagerer forbrugerne på de rigtige kanaler på de rigtige tidspunker

Mere inspiration

Andre sites