Teleoperatørere kan drage fordel af nye kanaler ved at samarbejde med erfarne CPaaS-udbydere for at give et komplet udvalg af kommunikationsmuligheder til deres eksisterende tilbud, såsom RCS. Dette betyder, at operatørere kan levere de kanaler og tjenester, som virksomhederne ønsker fra via LINK’s API’er uden selv at skulle udvikle den nødvendige infrastruktur. Da det globale CPaaS-marked forventes at nå 17,2 mia. $ I 2023, er det tid, at operatørere bliver involveret i spillet. *
Se vores LINK LINK Partner Community for at se vores andre teleoperatører partnere.
Her er 7 tip til, hvordan Operatørerne kan drage fordel af CPaaS-revolutionen.
man kan tildels sammenligne scenariet med den gradvise overgang fra sort/hvid-tv til fuldfarvet tv. MobileSquared vurderer, at RCS bliver en bruser platforms kanal på +3 milliarder i 2024, og inden 2028 vil 3,7 milliarder af de 4,89 milliarder Android-enheder globalt være RCS-brugere. Casestudier fra McDonald’s og Disney viser et gennemsnitligt investeringsafkast (ROI) på 207%, læserate på 72,4% og engagementsprocent på 82% på RSC-kanalen. *
Konkurrenter til teleoperatører er ikke længere andre udbydere eller OTT-udbydere, men online reklame, trykte reklamer og andre former for markedsføring. RCS-markedsandelen er i øjeblikket på 0,01% med potentiale til at vokse til to cifre i de næste 10 år på et billion dollar. *
Udvid dine egne marketingkampagner ved hjælp af kanaler som RCS, send opdateringer til medarbejdere ved hjælp af WhatsApp og SMS, send kampagner med Viber, eller opbyg dit brand og øg tilliden til kunder ved hjælp af Google Verified SMS. Disse kanaler, kunderne foretrækker rundt om i verden – mød dem, hvor de allerede er.
Der er et uendeligt antal use cases, der kan bruges, uanset hvilken branche dine kunder befinder sig i. Tilskynd kunder til at drage fuld fordel af alt, hvad CPaaS har at tilbyde. For eksempel kan du tilbyde en særlig aftale om den første RCS-kampagne.
Husk, at du altid kan bruge LINK-Conversations som en substitut for kunder, der endnu ikke har RCS.
Tilby indgående, udgående, korte og lange numre til kanaler som SMS, RCS, tale, video og apps.
Nogle gange betyder det at tage et midlertidigt skridt tilbage. At eje 95% markedsandel i A2P-segmentet, der oplever en årlig vækst på ca. 4%, er mindre attraktivt end at acceptere 80% markedsandel på CPaaS-markedet, som forventes at vokse med 39% årligt. *
Husk, at OTT-kanaler ikke er konkurrencen her; det er traditionel markedsføring og reklame. Arbejd med en erfaren CPaaS-udbyder som LINK Mobility, for at få succes med at sælge CPaaS-løsninger.
CPaaS er fremtiden indenfor mobilkommunikation. Hvis du vil tage de næste skridt for at blive involveret i dette marked, er nysgerrig efter at få mere information eller er du telekommunikationsoperatørere og interesseret i at blive en del af vores LINK Partner Community? Kontakt os her!