Kontakt os
Kontakt os
BLOG

7 tips: Sådan kan teleoperatørere drive fordel af CPaaS-revolutionen

28 juli 2021
Del:

Mobilnetværksoperatører, telekommunikationsoperatører eller teleoperatører. Der en nye muligheder for at udnytte væksten af kommunikationsplatform som en tjeneste (CPaaS) ved at have en dynamisk og samarbejdsvillig tilgang til fremtiden for markedet.

Teleoperatørere kan drage fordel af nye kanaler ved at samarbejde med erfarne CPaaS-udbydere for at give et komplet udvalg af kommunikationsmuligheder til deres eksisterende tilbud, såsom RCS. Dette betyder, at operatørere kan levere de kanaler og tjenester, som virksomhederne ønsker fra via LINK’s API’er uden selv at skulle udvikle den nødvendige infrastruktur. Da det globale CPaaS-marked forventes at nå 17,2 mia. $ I 2023, er det tid, at operatørere bliver involveret i spillet. *

Se vores LINK LINK Partner Community for at se vores andre teleoperatører partnere.

Her er 7 tip til, hvordan Operatørerne kan drage fordel af CPaaS-revolutionen.

1. Beskyt de veletablerede indtægtsstrømme for SMS, samt lancere nye og spændende kanaler som RCS.

man kan tildels sammenligne scenariet med den gradvise overgang fra sort/hvid-tv til fuldfarvet tv. MobileSquared vurderer, at RCS bliver en bruser platforms kanal på +3 milliarder i 2024, og inden 2028 vil 3,7 milliarder af de 4,89 milliarder Android-enheder globalt være RCS-brugere. Casestudier fra McDonald’s og Disney viser et gennemsnitligt investeringsafkast (ROI) på 207%, læserate på 72,4% og engagementsprocent på 82% på RSC-kanalen. *

2. RCS kan placeres som en kanal, der understøtter både kundeservice og avanceret markedsføring. RCS understøtter multimedia indhold og har utallige fordele og brugs muligheder.

Konkurrenter til teleoperatører er ikke længere andre udbydere eller OTT-udbydere, men online reklame, trykte reklamer og andre former for markedsføring. RCS-markedsandelen er i øjeblikket på 0,01% med potentiale til at vokse til to cifre i de næste 10 år på et billion dollar. *

3. Omfavn CPaaS-teknologi i egen organisation.

Udvid dine egne marketingkampagner ved hjælp af kanaler som RCS, send opdateringer til medarbejdere ved hjælp af WhatsApp og SMS, send kampagner med Viber, eller opbyg dit brand og øg tilliden til kunder ved hjælp af Google Verified SMS. Disse kanaler, kunderne foretrækker rundt om i verden – mød dem, hvor de allerede er.

4. Stimuler brugen ved at tilbyde kampagner på nye use cases og RCS for at øge adoptionsgraden på kort sigt.

Der er et uendeligt antal use cases, der kan bruges, uanset hvilken branche dine kunder befinder sig i. Tilskynd kunder til at drage fuld fordel af alt, hvad CPaaS har at tilbyde. For eksempel kan du tilbyde en særlig aftale om den første RCS-kampagne.

Husk, at du altid kan bruge LINK-Conversations som en substitut for kunder, der endnu ikke har RCS.

5. Udnyt alle kanaler for at sikre, at udvidelser af use cases fremmer vækst.

Tilby indgående, udgående, korte og lange numre til kanaler som SMS, RCS, tale, video og apps.

6. Byd konkurrencen fra OTT-beskeder velkommen, og vær villig til at acceptere nyt i et voksende marked.

Nogle gange betyder det at tage et midlertidigt skridt tilbage. At eje 95% markedsandel i A2P-segmentet, der oplever en årlig vækst på ca. 4%, er mindre attraktivt end at acceptere 80% markedsandel på CPaaS-markedet, som forventes at vokse med 39% årligt. *

7. Diriger din salgsstyrke til at sælge CPaaS-løsninger ved hjælp af CPaaS-ekspertsoftware – inklusive konkurrerende kanaler.

Husk, at OTT-kanaler ikke er konkurrencen her; det er traditionel markedsføring og reklame. Arbejd med en erfaren CPaaS-udbyder som LINK Mobility, for at få succes med at sælge CPaaS-løsninger.

CPaaS er fremtiden indenfor mobilkommunikation. Hvis du vil tage de næste skridt for at blive involveret i dette marked, er nysgerrig efter at få mere information eller er du telekommunikationsoperatørere og interesseret i at blive en del af vores LINK Partner Community? Kontakt os her!


Mere inspiration

Andre sites