Pandemien har ændret måden, hvorpå kunder og virksomheder interagerer. Der er nu flere digitale berøringspunkter end nogensinde før, hvilket betyder at virksomheder er nødt til, at undersøge de bedste måder, hvorpå de kan forbedre kundeoplevelsen online. Nu er et godt tidspunkt, at investere i mobile messaging-løsninger og de fordele, der følger med det.
Der er sket stor udvikling indenfor mobilkommunikationsindustrien i de senere år og antallet af mobilekanaler er voksende. Der er nu flere muligheder tilgængelige for, at kommunikerer digitalt med dine kunder. Virksomheder tilbyder nu en række forskellige måder at komme i kontakt med dem på. Der er klassikerne, som e-mail eller ringe til et telefonnummer, men der er også masser af innovative kanaler, såsom:
SMS er også en klassisk måde at holde kontakten med kunderne på. LINK Mobility er hjem for LINK SMS Gateway, Europas mest anvendte SMS gateway med fuld API. Se dokumentation her.
Uanset om du er en bank, detailbutik, forsikringsudbyder, sundhedsudbyder, offentlige instanser, e-commercer eller indenfor en helt anden branche, er brug af mobilkommunikation relevant for dig. Hos LINK har du altid muligheden for at udvide din kommunikation med mere avanceret omnichannel-beskeder (OTT-kanaler).
Vidste du at?
LINK Mobility er CPaaS-udbyder (Communications Platform as a Service) og tilbyder relevante mobilekanaler, så du kan kommunikere let og direkte med dine kunder.
Alle har deres egne skrækhistorier om dårlig kundesupport. Tænk hvis du kunne ændre fortællingen og bruge kundesupport som et positivt kontaktpunkt for kunder? Nogle af de mest almindelige måder, hvorpå kundesupport ikke imødekommer kundernes forventninger er servicekvalitet, responstid, medarbejderen ikke er i stand til at hjælpe eller manglende empati. Disse kan føre til nedsat kundeloyalitet, højere churn og i sidste ende dårligere forretningsresultater. Ved at tillade kunder, at kontakte din virksomhed på de platforme, der er mest bekvemme for dem, kan du forhindre disse faldgrupper.
Kunder ønsker at blive hørt! De vil være i stand til at dele deres mening, stille spørgsmål, søge information, afgive en ordre, foretage et køb mm..
Hvordan kan de gøre dette gennem mobilbeskeder? Gennem dialog, Naturligvis!
Borte er dagene med envejskommunikation fra virksomheder til forbruger. Nu handler det om tovejskommunikation – og det samme gælder kommunikation med kunder. Chat tovejs automatiseret og systematisk med messaging-apps som WhatsApp, Viber og Facebook Messenger, samt platforme som RCS og LINK Conversation.
Udnyt alt, hvad mobile messaging har, at tilbyde! Kanaler som WhatsApp, RCS, Viber og Facebook Messenger tillader, at rich media inkluderes i meddelelser.
Du kan sende ting som:
En engagerende interaktion øger kundetilfredsheden, og -oplevelsen forbedres betydeligt. Du kan også personligører beskeder, så kunderne føler, at du taler direkte til dem med rabatter, produkter eller hjælp, der er målrettet dem.
Er du klar til at gøre 2021 til året, hvor kundeoplevelser er i højsæde? Kontakt os for mere inspiration.